واکنش کشورهای عربی به حمله رژیم صهیونیستی به کمیته قطری بازسازی غزه

۲۳ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۹ کد : ۲۰۲۳۰۳۶ سرخط اخبار

قطر و تعدادی از کشورهای عربی حمله رژیم صهیونیستی به مقر کمیته قطری بازسازی غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه مقر کمیته قطری بازسازی غزه را بمباران کرد. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که بعد از بمباران این مقر تصویر «ستاره داوود» روی آن ترسیم شده است.

در این راستا، قطر این حمله را به شدت محکوم کرده و آن را تجاوز آشکاری به قوانین بین‌المللی و ادامه روش اشغالگران در هدف قرار دادن غیرنظامیان و مراکز غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، تجمعات مسکونی و پناهگاه‌های آوارگان دانست.

وزارت خارجه قطر تأکید کرد، بمباران مقر کمیته بازسازی غزه ادامه سیاست هدف قرار دادن بشریت است. به ویژه اینکه این کمیته از طریق پروژه‌های خود برای رفع مشکلات ساکنان غزه تلاش می‌کرد که با محاصره طولانی و تجاوزات مکرر مواجه هستند.

این وزارتخانه بر لزوم تحرکات جامعه بین‌المللی برای مجازات رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌های مکرر این رژیم علیه غیرنظامیان و مراکز غیرنظامی تأکید کرد.

قطر از رژیم صهیونیستی خواست از توجیهات توهمی خود برای هدف قرار دادن مراکز غیرنظامی و تأسیسات پزشکی و غیرنظامیان و استفاده از اطلاعات گمراه کننده دست بردارد.

همچنین چند کشور عربی حمله رژیم صهیونیستی به مقر کمیته قطری بازسازی غزه را محکوم کردند و آن را ادامه اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی دانستند.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به مقر این کمیته را ادامه نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی دانست.

وزارت خارجه کویت نیز حمله به مقر کمیته بازسازی غزه را جنایت جدیدی دانست که به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی اضافه می‌شود.

وزارت خارجه کویت اعلام کرد که این عمل شنیع رژیم صهیونیستی در راستای اقدامات متجاوزانه این رژیم علیه ملت فلسطین و بی‌توجهی به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و درخواست‌های بین‌المللی برای توقف آتش بس است.

عمان نیز حمله رژیم صهیونیستی به مقر کمیته قطری بازسازی غزه را محکوم و بر همبستگی خود با دولت قطر تأکید کرد.

عمان تأکید کرد که این تجاوز نقض جدید و آشکار قوانین بین‌المللی و ادامه حملات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است.

جاسم محمدالبدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت: حمله به مقر قطری بازسازی غزه دلیل دیگری بر وحشیانه بودن نیروهای رژیم صهیونیستی و ادامه نقص معاهده‌ها و قوانین بین‌المللی توسط آنها است.

وزارت خارجه امارات نیز حمله رژیم صهیونیستی به مقر کمیته بازسازی غزه را محکوم کرد.

وزارت خارجه اردن نیز حمله رژیم صهیونیستی به این کمیته را جنایت جنگی شنیعی دانست که به کارنامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی اضافه می‌شود.


( ۵ )

نظر شما :