آغاز تظاهرات علیه «اصلاحات قضایی» در سراسر اراضی اشغالی

۲۷ تیر ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۲ کد : ۲۰۲۰۷۰۹ سرخط اخبار

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آغاز چندین تظاهرات در سراسر اراضی اشغالی در ساعات اولیه صبح امروز، سه‌شنبه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از این رسانه‌ها، تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه تندروی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همانطور که مخالفان این طرح وعده داده بودند، صبح امروز از حدود ساعت هفت صبح به وقت محلی، از میدان بیما در تل‌آویو آغاز شد.

هزاران اسرائیلی از ساعات اولیه صبح در تظاهرات گسترده علیه اصلاحات قضایی شرکت کرده‌ و به خیابان‌ها آمدند.

طبق این گزارش، معترضان ورودی بورس تل‌آویو و پایگاه «کریاه» وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو را بستند.

معترضان همچنین چندین جاده و چهارراه اصلی را مسدود و تردد خودروها در این مناطق را مختل کردند.

تظاهراتی نیز در مقابل خانه بار دیوید، رئیس هستدروت (اتحادیه سندیکاهای کارگری رژیم صهیونیستی) در شهر «کریات اونو» درحال برگزاری است.

معترضان از بار دیوید خواستند که اقتصاد را تعطیل کند و به تظاهرات بپیوندد.

معترضان بنرها و پلاکاردهایی را حمل کرده که بر روی آنها نوشته شده بود: "تنها بار دیوید می‌تواند جلوی این کار (اصلاحات قضایی) را بدون خونریزی بگیرد."

روزنامه عبری زبان هاآرتص هم گزارش داد که صدها تظاهرکننده، از جمله نظامیان و افسران سابق، به عنوان بخشی از تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو، از سه نقطه به سمت ورودی پایگاه کریاه در مرکز شهر تل‌آویو که مقر وزارت جنگ،  دیگر وزارتخانه‌ها و سایر سازمان‌های دولتی را در خود جای داده است، راهپیمایی و تظاهرات کردند.

معترضان همچنین خیابان ۶ در تل‌آویو را بستند و در تلاشند تا جلوی حرکت قطارها را بگیرند.

در همین راستا، راه آهن رژیم صهیونیستی به معترضان نسبت به عواقب عبور از خط زرد روی سکوها هشدار داد و از آنها خواست از راه آهن دوری کنند.

همزمان تعدادی از فعالان راستگرا در مقابل خانه «گالی بهاراو میارا»، مشاور قضایی کابینه نتانیاهو در تل‌آویو تظاهرات کردند.

همچنین  تظاهرکنندگان وابسته به جنبش "اعتراض به فناوری پیشرفته" به ساختمان بورس یورش بردند و وارد آن شدند.

در همین راستا، پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که تا ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی ۱۷ نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت کرده است.

ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به حضور معترضان به لایحه اصلاحات قضایی در خیابان‌ها گفت: تصویب بند نخست اصلاحات قضایی در شور نخست نقطه آغاز است و اصلاحات قضایی قدرتی است که اشتها را بیشتر می‌کند و کابینه نباید به این قانون بسنده کند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت نیز در این باره گزارش داد: هزاران تظاهرکننده جاده مقابل بورس اوراق بهادار تل‌آویو را مسدود کردند و برخی دیگر جاده‌های منتهی به ساختمان وزارت جنگ را بسته‌اند.

شبکه هفت رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که مخالفان کودتای قانونی قصد دارند همزمان با سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم به آمریکا در مقابل سفارت آمریکا تظاهرات کنند.

علاوه بر تل‌آویو بسیاری از شهرهای دیگر ازجمله قدس و حیفا نیز شاهد تظاهرات گسترده هستند و معترضان جاده‌های ارتباطی میان شهرهای مختلف را مسدود کرده‌اند.

تظاهرکنندگان علیه طرح دولت نتانیاهو برای تضعیف قوه قضائیه برنامه ریزی کرده‌اند اعتراضات گسترده‌ای برگزار کنند.

تظاهرکنندگان به دنبال ایجاد تجمع در چندین ایستگاه قطار و سازماندهی تظاهرات در خیابان "کاپلان" در تل‌آویو که یکی از برجسته‌ترین مراکز اعتراض است،‌ هستند.

برنامه‌های جنبش‌های اعتراضی شامل بستن راه‌های اصلی است و در ساعات اولیه بامداد سه‌شنبه، تظاهرکنندگان شروع به مسدود کردن راه‌ها از جمله بزرگراه‌ها کرده و از آنجا به سمت سکوهای ایستگاه‌های قطار حرکت می‌کنند و در غروب در "کاپلان" و دیگر مراکز اعتراضی در سراسر اراضی اشغالی متمرکز می‌شوند.

در عین حال، معترضانی که در «های‌تک» (فناوری پیشرفته رژیم صهیونیستی) کار می‌کنند، تلاش می‌کنند همزمان با اعتراضات فعالیت وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را مختل کنند.


نظر شما :