دیدار هیئت جهاد اسلامی فلسطین با رئیس پارلمان عراق

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۴ کد : ۲۰۱۸۸۴۴ سرخط اخبار

هیئتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین با رئیس پارلمان عراق در بغداد دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری المیادین، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی که ریاست این هیئت را بر عهده دارد، در دیدار با محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق، آخرین تحولات فلسطین، حملات مکرر رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین به ویژه در قدس و کرانه باختری را مورد بررسی قرار داد.

وی به نقش محوری مقاومت فلسطین در مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی و یورش مکرر آن به مسجد پرداخت و در ادامه از  مواضع عراق درباره مساله فلسطین و نقش پارلمان این کشور در تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

النخاله با بیان اهمیت استقبال رسمی، حزبی و مردمی عراق از رهبری جهاد اسلامی و مفاهیم و پیام های چند جانبه ای که دارد، تاکید کرد که قدرت عراق، استقلال و وحدت آن، قدرت فلسطین و مقاومت است.

رئیس پارلمان عراق هم بر موضع ثابت کشورش در حمایت از مساله فلسطین و حق ملت فلسطین در مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت، عراق با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف است و این را با تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان نشان داد که اکثریت نمایندگان به آن رای مثبت دادند.

وی همچنین به نقش و تلاش خود در اتحادیه پارلمان های عربی و تلاش خود برای ماندن در کنار مردم فلسطین در حمایت از حقوق آنها اشاره کرد و گفت، کمترین وظیفه این است که ملت فلسطین از حمایت عربها برخوردار شوند و در مبارزه با اشغالگر تنها نمانند.

النخاله در رأس یک هیئت فلسطینی در یک سفر رسمی که طی دهه های اخیر برای اولین بار است، روز چهارشنبه وارد عراق شد و با رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور دیدار کرد.


نظر شما :