لوموند:

یک چهارم جوانان هلند هولوکاست را افسانه یا داستانی اغراق‌آمیز ‌می‌دانند

۱۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۷۴۰۶ اخبار اصلی اروپا
ادو وردونر، هماهنگ کننده ملی مبارزه با یهودی ستیزی نیز می گوید: «۲۳ درصد از متولدین بین سال های ۱۹۸۰ و ۲۰۰۰ فکر می کنند که هولوکاست یک افسانه یا داستان اغراق آمیز است.»
یک چهارم جوانان هلند هولوکاست را افسانه یا داستانی اغراق‌آمیز ‌می‌دانند

نویسنده: ژان پییر استروبان

دیپلماسی ایرانی: بر اساس یک نظرسنجی ، بیش از نیمی از هلندی ها نمی دانند که هولوکاست باعث کشته شدن شش میلیون نفر شده است و 23 درصد از افراد 18 تا 40 ساله تعداد قربانیان یهودی را بسیار اغراق آمیز می دانند.

همچنین یک سوم از افراد 25-35 ساله می گویند که نمی دانند که آن فرانک، که روزنامه وی یک اثر مشهور جهانی است، در یک اردوگاه کار اجباری نازی کشته شده است.

ادو وردونر، هماهنگ کننده ملی مبارزه با یهودی ستیزی نیز می گوید: «23 درصد از متولدین بین سال های 1980 و 2000 فکر می کنند که هولوکاست یک افسانه یا داستان اغراق آمیز است.»

مساله یهودی ستیزی در هلند بسیار زیاد است و 65 درصد از دو هزار نفری که از آنها در این رابطه سؤال شده بود، گفتند فکر می کنند که این پدیده در کشورشان همچنان ادامه دارد.

همچنین 22 درصد از جوانان هلندی قابل قبول می دانند که اکنون شخصی طرفدار نظریه های نئونازی باشد و13 درصد می گویند که در این مورد تردید دارند.

این در حالی است که مقامات دولتی در تلاش هستند تا با احیای ایده های یهودی ستیزی در طول جنگ جهانی دوم مقابله کنند، در حالی که فقط نیمی از پاسخ دهندگان می گویند که از نقش دولت در این رابطه حمایت می کنند و حدود 53 درصد از افراد سؤال شده معتقدند که کشور آنها درگیر هولوکاست نبود.

در ژانویه سال 2020، مارک روته، نخست وزیر لیبرال هلند از آزار و اذیت یهودیان عذرخواهی رسمی کرد. وی گفت: «نهادهای دولتی ما به عنوان یک نگهبان حقوقی و امنیتی عمل نکرده اند.» روته این عذرخواهی را در یادبود سالانه هولوکاست که در شب هفتاد و پنجمین سالگرد آزادسازی اردوگاه مرگ آشویتس در آمستردام برگزار شده بود، انجام داد و گفت که از کوتاهی مقامات کشور هلند در جلوگیری از تبعید و کشتار صد هزار یهودی، عذرخواهی می کند.

منبع: لوموند / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: هلند یهودی یهودستیزی هولوکاست آشوویتس یهودی ستیزی اروپا یهودیان اروپا جنگ جهانی جنگ جهانی دوم


( ۶ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۱:۰۷
یهودی ها در اغراق کردن ضرب المثل اند۔چه در توانائی ها وچه درناتوانی ها وچه در مشکلات ومصائب۔البته این را هم باید ذکر کرد۔ چون تعداد محدود اند واز نظر خانوادگی واحکام حداقل تا سالها پیش مستحکم بوده و در تعلیم نسل جدید خود کوشا بودهاند بسسیار در اجتماعات موفق بودهاند۔ وضعیت انها در اینده را با هرج ومرج اخلاقی اسرائیل اینده نشان خواهد داد۔روزی تلفات غزوات اسلام را میدیدم در هر غزوهای چند ده نفر از طرفین کشته شده بودند ولی در غزوه خیبر نوشته بود ده هزار نفر کهربسیار اغراق امیز است۔مطمئنا بد رفتاری وچیزی در حدود نسل کشی بوده است ولی اعداد وارقام اغراق امیز است۔در اماراردوگاه اشویتس که بدسست متفقین افتاده و دربررسی تعداد از بین رفتگان از بدو تاسیس که تعدادی غیر یهودی در ان در سالهای اول است تا زمان فتح ان توسط روسها کمی بیشتر از هفتصد هزار نفر از بین رفته اند۔با تصحیحاتی که اعمال شده یک میلیون وسیصد هزار نفر بیان شده است۔باید گفته شود اسویتس حدود دوسال ونیم در مورد یهودیان فعال بوده است ۔در ارتش المان یهودی وجود داشته است حتی یک ژنرال یهودی داشته اند۔کتابی در این مورد است۔ بنظر من اگر یک نفر هم بوده جنایت بودهاست۔ روسها و مخثوصا چینی ها حتی خود ایرانی ها بعلل مختلف ناشی از جنگ تلفات بسیار بیشتری داشتند۔