لوکاشنکو: غرب ۳۰ هزار نیرو در مرز بلاروس مستقر کرده/ بعضی‌ها سر جنگ دارند

۲۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۰ کد : ۲۰۰۹۲۰۷ سرخط اخبار

رئیس جمهوری بلاروس گفت، کشورهای غربی حدود ۳۰ هزار نیروی نظامی، تجهیزات و تسلیحات را در مرزهای غربی این کشور مستقر کرده‌اند، اما به رزمایش‌ها مشترک بلاروس با همسایه خود، یعنی روسیه خرده می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در دیدار با مقامات نظامی گفت، لهستان از ناتو خواست تجهیزات نظامی را در این منطقه مستقر کند.

لوکاشنکو در این دیدار که با محوریت رزمایش نظامی مشترک بلاروس و روسیه در ماه آینده میلادی در "کاخ استقلال" مینسک برگزار شده بود، گفت: چرا چنین چاری انجام شد؟ ممکن است عواقبی داشته باشد. آن‌ها دارند آماده اقدامی جدی می‌شوند، یا حداقل در حال آماده‌سازی شرایطی هستند که طولانی مدت خواهد بود.

رهبر بلاروس همچنین با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی در کشورهای همسایه غربی این کشور، افزود: لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک به ترتیب ۸۰۰۰ و ۱۰ هزار سرباز را در خود جای داده‌اند. آمریکایی‌ها آنجا چه می‌کنند؟ وقتی خودشان از این مسافت دور (آمریکا) به اینجا آمده‌اند، چرا بلاروس و روسیه را برای مانورها و رزمایش‌های مشترک توبیخ می‌کنند؟ یک جماعت جوشی هستند که سر جنگ دارند، این حرف‌ها به گوش ما می‌رسد!

لوکاشنکو اوضاع مرزهای جنوبی کشورش را نیز نگران‌کننده خوانده و گفت: اوکراین به گسترش نیروهای خود با استخدام واحدهایی از ملی‌گرایان افراطی "گارد ملی" ادامه می‌دهد.

او تاکید کرد که اوکراین در نزدیکی مرزهای بلاروس عملیات ویژه‌ای انجام داده و حدود ۱۰ هزار سرباز را به این منطقه اعزام کرد.

رئیس‌ جمهوری بلاروس یادآور شد که در دسامبر سال گذشته، او و همتای روسی‌اش توافق کردند که رزمایش‌های مشترکی در مرزهای غربی و جنوبی بلاروس برگزار کنند و گفت "امروز می‌بینیم که باید تمریناتی جدی در این نواحی غربی و جنوبی برگزار کنیم، در بالکن بلاروس."

او با بیان اینکه کشورش باید برای مقابله با لهستان، کشورهای حوزه بالتیک و اوکراین آماده باشد، خاطرنشان کرد که تمرینات نظامی مشترک با روسیه در ماه فوریه آغاز خواهد شد.


( ۸ )

نظر شما :