آلمان مسکو را به مذاکرات بیشتر در قالب نرماندی دعوت می‌کند

۲۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۸ کد : ۲۰۰۹۱۷۵ سرخط اخبار

وزیرخارجه آلمان در کی‌یف گفت که فردا با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره مذاکرات بیشتر در قالب نرماندی گفتگو خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اوکراینی خود، دیمیترو کولبا، گفت: امروز ما در مورد ایده‌هایی صحبت کردیم که چگونه می‌توانیم از ترویج فرمت چهارجانبه در همه سطوح اطمینان حاصل کنیم.

وی افزود: من فردا در این مورد با وزیر خارجه روسیه صحبت خواهم کرد.

این در حالی است که پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آلمان با بیان اینکه موضع برلین در قبال تامین سلاح به اوکراین هیچ تغییری نکرده، گفت: موضع دولت فدرال آلمان پیگیری یک سیاست محدود کننده واردات سلاح است. ما در حوزه‌های دیگر که به ارتش مربوط می‌شود به حمایت از اوکراین می‌پردازیم. آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در سفر به کی‌یف این مساله را مورد بحث قرار می‌دهد.

این وزارت خانه همچنین به این مساله اشاره کرد که آلمان کمک‌هایی را به اوکراین پس از حمله اخیر سایبری به وبسایت‌های دولتی این کشور مطرح کرده است.

همچنین یکی از سخنگوهای دولت برلین گفته که دولت آلمان امیدوار است که گفتگوهای عالی رتبه در فرمت نرماندی در آینده‌ای نزدیک انجام گیرد.

در همین حال وزیر خارجه جدید آلمان گفته است که در صورت تشدید وضعیت، کشورش در کنار شرکا "تدابیر مناسبی" در خصوص خط لوله نورد استریم ۲ در پیش میگیرند.

براساس اعلام اوکراین، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه و همتای آلمانی او در آینده نزدیک برای بررسی چشم انداز برگزاری نشست نرماندی در سطح وزارتی به این کشور سفر می‌کنند.


نظر شما :