تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان همکاری اسلامی در کمک به حل مشکلات جهان اسلام از جمله افغانستان و فلسطین

۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۵ کد : ۲۰۰۸۴۶۴ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی بر نقش این سازمان در کمک به حل مشکلات و بحران‌های جهان اسلام از جمله افغانستان و فلسطین تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بامداد امروز (یکشنبه) در رأس هیأتی سیاسی به منظور شرکت در هفدهمین نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان وارد اسلام آباد شد، ظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه این نشست با «حسین ابراهیم طاها» دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تبریک انتصاب وی به این سمت بر نقش سازمان همکاری اسلامی و دبیرکل این سازمان در کمک به حل مشکلات و بحران‌های موجود در جهان اسلام از جمله افغانستان و فلسطین تأکید کرد.

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه چهارم آذر ماه در اظهاراتی شروع به کار دبیرکل جدید این سازمان «حسین ابراهیم طه» را تبریک گفت و برای وی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد. 

خطیب‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان همکاری اسلامی از ظرفیت‌های عظیمی برای تحقق وحدت امت اسلامی و اصول و ارزش‌های ناب و متعالی اسلام برخوردار است،  امیدواریم در دوره دبیرکل جدید شاهد افزایش قابل توجه این تلاش‌ها و ثمردهی محسوس آن در تامین منافع مشترک امت اسلامی و دولت های عضو سازمان در عرصه تعاملات بین‌المللی باشیم. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز در بدو ورود به اسلام آباد در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ما همچنان برای تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان تلاش و همه طرف‌ها را برای تحقق این هدف تشویق می‌کنیم، تشکیل این دولت را کمک کننده به برقراری ثبات سیاسی و امنیتی در این کشور خواند. 


نظر شما :