سفیر فلسطین: شورای امنیت مقابل آمریکا و اسرائیل درمانده است/ بایدن هم راه ترامپ را می‌رود

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۸ کد : ۲۰۰۲۶۲۹ سرخط اخبار

سفیر فلسطین در قاهره اعلام کرد، در پی کارشکنی واشنگتن در صدور قطعنامه‌ای درباره درگیری‌های فلسطین در شورای امنیت، این شورا در قبول مسوولیت خود در قبال ملت فلسطین شکست خورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیاب اللوح، سفیر فلسطین در قاهره گفت، متاسفانه شورای امنیت در به دست گرفتن زمام امور و قبول مسئولیت خود در قبال ملت فلسطین هم قبلا و هم اکنون شکست خورده است. شورای امنیت که عالی‌ترین نهاد بین المللی است در برابر استبداد و قدرت دولت آمریکا و جنایت‌های تمام عیاری که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها مرتکب می‌شود، درمانده است.

وی افزود: برخی از طرف‌ها در شورای امنیت حامی فلسطین هستند اما آمریکا و دولت جدیدش همچنان سیاست قدیمی خود را در پیش گرفته و به ممانعت از صدور بیانیه از سوی شورای امنیت ادامه می دهد، به همین دلیل ما به تلاش‌های سیاسی، دیپلماتیک و قانونی خود در همه سطوح ادامه خواهیم داد تا یک جبهه‌ای بین المللی برای مقابله با جنایت های اشغالگر و برقراری عدالت برای مردم فلسطین تشکیل دهیم.

اللوح درباره میانجیگری مصر برای برقراری آتش بس میان فلسطین و رژیم صهیونیستی نیز گفت، مصر طبق روال همیشگی فورا برای توقف حملات علیه نوار غزه وارد عمل شد اما این رژیم صهیونیستی است که توقف حملات را رد کرده و می‌کند و این رژیم مسوول این حمله است. وقتی مصر وارد می شود رژیم صهیونیستی باید به این کشور به عنوان یک کشور بزرگ در خاورمیانه و جهان احترام بگذارد زیرا خواستار حفاظت از امنیت و ثبات منطقه است. مسوولیت کامل ادامه حملات و تبعات آن برعهده رژیم صهیونیستی است.

روز یکشنبه واشنگتن برای سومین بار از صدور قطعنامه آتش بس در غزه توسط شورای امنیت ممانعت کرد.


( ۱ )

نظر شما :