بسیج اساتید پژوهشگاه هسته‌ای: از هرگونه پذیرفتن توافق نابرابر، نامتوازن و مقطعی اجتناب شود

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۲ کد : ۲۰۰۱۸۵۶ سرخط اخبار

کانون بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی طی بیانیه ای اعلام کرد: دستگاه دیپلماسی باور خود مبنی بر گره زدن حل همه مشکلات کشور به اذن و رضایت کدخدا را از اذهان خویش پاک کرده و از هرگونه پذیرفتن توافق احتمالی نابرابر، نامتوازن و مقطعی اجتناب کند.

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، کانون بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران طی بیانیه ای در محکومیت خرابکاری در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن و فرسایشی شدن مذاکرات با گروه 1+4 " اعلام کرد: به دستگاه دیپلماسی کشور موکداً تذکر داده می شود که باور خود مبنی بر گره زدن حل همه مشکلات کشور به اذن و رضایت کدخدا را از اذهان خویش پاک کرده و از هرگونه پذیرفتن توافق احتمالی نابرابر، نامتوازن و مقطعی اجتناب شود چرا که آزموده را این همه آزمودن!! خطاست.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

"یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ کَفَرُوا بِما جاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِیَّاکُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِنْ کُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهاداً فی‌ سَبیلی‌ وَ ابْتِغاءَ مَرْضاتی‌ تُسِرُّونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ أَنَا أَعْلَمُ بِما أَخْفَیْتُمْ وَ ما أَعْلَنْتُمْ وَ مَنْ یَفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَواءَ السَّبیل".

(سوره مبارکه ممتحنه  آیه 1)

" اى کسانى ایمان آورده­اید دشمن من را و دشمن خودتان را دوسـتـان خـود نـگـیـریـد، آیا مراتب دوستى خود را به ایشان تقدیم مى­کنید با اینکه به شـریـعـتـى کـه بـراى شـمـا آمـده و حـق اسـت کـفـر مـى ورزنـد و نـیـز رسول و شما را به جرم اینکه به خدا، پروردگارتان ایمان آورده­اید بیرون مى­ کنند؟! اگر براى رضاى من و جهاد در راه من مهاجرت کرده­اید نباید آنان را دوست خود بگیرید و پـنـهـانى با ایشان دوستى کنید چون من بهتر از هر دانایى مى­دانم چه چیزهایى را پنهان مى دارید و چه چیزهایى را اظهار مى­کنید و هر کس از شما چنین کند راه مستقیم را گم کرده است".

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت شریف در ماه ضیافت الهی رمضان المبارک در پیشگاه ذات اقدس احدیت، کانون بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ایِ سازمان انرژی اتمی ایران ضمن محکومیت شدید اقدام خرابکارانه مجدد دولت جنایت پیشه بایدن و رژیم جعلی صهیونیستی در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن از یکسو و بی نتیجه تلقی کردن دور جدید مذاکرات فرسایشی دستگاه دیپلماسی کشور از سویی دیگر، موارد ذیل را به عرض ملت انقلابی و و لایتمدار و نیز مسئولین کشور می رساند:

1- اقدام خرابکاری قطعاً در راستای ضربه زدن به پیشرفت های اخیرصنعت غنی سازی هسته ای کشور، هدف قراردادن اقتدار و عزت ملت ایران و متوقف کردن اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها ی مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و دشمن با این اقدام قصد خالی کردن دست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات لغو تحریم ها را داشته تا هیأت مذاکره کننده ما از موضع ضعف در نشستها حضور یابد و نتیجتاً همانند مذاکرات قبلی برجام -که به فرموده رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) خسارت محض بود-  هیچ دستاورد عملی برای ملت سلحشور ایران حاصل نشود.   

2- با توجه به اتفاقات یک سال گذشته اعم ازخرابکاری ها در سایت نطنز و ترور دانشمند گرانقدر هسته ای و دفاعی کشور شهید فخری زاده و عدم پاسخ مناسب از سوی دولت ما، این تفکر در ذهن دشمنان شکل گرفته که ما قادر به پاسخ گویی نیستیم و محافظه کاری برخی مسئولین و دامن زدن به توهم افتادن در "تله تنش" بعضی دولتمردان غربگرا به این تفکر دامن زده است بطوریکه در اظهارات کارشناسان غربی نیز مکرراً به آن تأکید می شود. لذا مسئولین نظامی و امنیتی کشور می باید در زمانی مناسب و به موقع پاسخ سخت و قاطعانه به دشمنان قسم خورده انقلاب بدهند. ضمن آنکه عوامل داخلی و خارجی دخیل در این موضوع را نیز به شدت تنبیه و مجازات کنند تا دیگر دشمنان حتی خیال دخالت و خرابکاری در کشور را از ذهن خود دور سازند که در غیر این صورت خدایی ناکرده در آینده شاهد تکرار این گونه حوادث ناگوار خواهیم بود .    

3- تجربه برجام نشان داد که هدف استکبار جهانی و حامیان آن از امضای متزلزل این توافق ، به خیال استکباری خود نه تنها منع جمهوری اسلامی ایران از دستیابی به سلاح هسته ای، بلکه از آن به مراتب مهمتر در پی یافتن راهی و برداشتن گامی جهت استحاله آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی بوده و می باشد. بنابراین چون توطئه آنها با هوشیاری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت انقلابی ما محقق نگردید لذا قراردادی که خود نوشته بودند زیر پا گذاشته و مجدداً تحریم های ظالمانه را علیه ملت بزرگ ایران باز گرداندند. این هدف همچنان و حتی قوی تر از قبل وجود دارد و این بار ظاهراً قرار است با طرح  بازگشت به برجام دنبال گردد که مسئولین سیاسی کشور و طرف مذاکره با 1+4 باید این مهم را مد نظر داشته باشند. البته ایمان راسخ داریم که به حول و قوه الهی و درایت و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و در صحنه بودن مردم هوشیار و فهیم، این هدف شوم محقق نخواهد شد.

4- به دستگاه دیپلماسی کشور موکداً تذکر داده می شود که باور خود مبنی بر گره زدن حل همه مشکلات کشور به اذن و رضایت کدخدا را از اذهان خویش پاک کرده و از هرگونه پذیرفتن توافق احتمالی نابرابر، نامتوازن و مقطعی اجتناب شود چرا که آزموده را این همه آزمودن!! خطاست. ضمناً تأکید می گردد هیأت مذاکره کننده در صورت زیاده خواهی طرف مقابل و یا تداوم فرسایشی نمودن مذاکرات (تأکیدات حکیم فرزانه انقلاب)، از ادامه آن پرهیز نماید. خداوند کریم در آیه 8 سوره مبارکه توبه زنگ هشدار زده اند که:

"کَیْفَ وَإِن یَظْهَرُواْ عَلَیْکُمْ لَایَرْقُبُواْ فِیکُمْ إِلًّا وَلَا ذِمَّةً یُرْضُونَکُم بِأَفْوَاهِهِمْ وَتَأْبَى‏ قُلُوبُهُمْ وَأَکْثَرُهُمْ فَاسِقُونَ"‏

"چگونه (مشرکان بر پیمان خود پای بندند؟) در صورتی که اگر بر شما چیره شوند نه (پیوندِ) خویشاوندی را در حقّ شما رعایت می کنند، نه پیمانی را!! شما را با زبانشان خشنود می کنند، ولی دل هایشان (از خشنود کردن شما) امتناع دارد و بیشترشان فاسق و پیمان شکنند".

دستگاه دیپلماسی کشور بداند که اثبات ضررهای سنگین مذاکرات فرسایشی به منزله تکرار: شهادت حضرت سید الشهدا (ع) جهت ثابت نمودن ظلم یزید ملعون!، امضا شدن برجام جهت ثابت شدن غیر قابل اعتماد بودن آمریکای جهانخوار!، شهادت سردار سلیمانی بابت اثبات ضرورت اخراج نظامیان مزدور آمریکایی و هم پیمانانش از منطقه! و ... می باشد. آیا باید "یک تاریخ" هزینه شود تا به یک عده تصمیم گیرنده آینده این کشور، وجود کوهی از زیانهای دشمن به مملکت، اثبات گردد؟! اما یادتان باشد که با اطاعت از منویات رهبری حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته) می توانستید و البته می توانید هزینه های سنگین وارده از سوی دشمن را به حداقل برسانید.

5- خرابکاری های رخ داده در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نشان از نفوذ و ایجاد حفره امنیتی در این مجتمع دارد که ضمن قدردانی از زحمات فراوان و ایثارگرانه پرسنل محترم و خدوم امنیتی، لازم است مسئولین امنیتی مربوطه توأمان با بررسی علل به وجود آمدن مکرر این امر، به بازنگری اساسی در پروتکل های امنیتی و اصلاح ساختارهای مربوطه بپردازند.

6- با تقدیر از تمامی دست اندر کاران جهت اقدامات جبرانی و راه اندازی زنجیره غنی سازی 60% اورانیوم، با توجه به ضعف امنیتی در سایت نطنز و حوادث خرابکارانه استکبار جهانی در این مجتمع، بدینوسیله به مسئولین تأکید می گردد "ضمن عدم پایبندی به بند 5 برجام و انحصار غنی سازی در نطنز" و با توجه به موقعیت و ساختار "مجتمع فردو" این مهم می باید در آنجا انجام گیرد تا احتمال هر گونه خرابکاری و ضربه دشمن را به حداقل برساند.  

در پایان در این ماه الهی از خداوند قادر مسئلت می نماییم تمامی مکر و توطئه های بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به خودشان بازگرداند که: "و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین".

به امید تعجیل در ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و ریشه کن شدن ظلم و جور در جهان به دست با کفایت ایشان، ان شاءالله.

 و من الله التوفیق

کانون بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای

سازمان انرژی اتمی ایران

فروردین 1400


( ۱ )

نظر شما :