واکنش رئیس کمیسیون انرژی به حادثه نطنز به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم

۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۴ کد : ۲۰۰۱۷۸۰ سرخط اخبار

 رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم.

فریدون عباسی پنجشنبه ۲۶ فروردین در نشست با اهالی رسانه استان همدان، اظهار کرد: راهبرد جمهوری اسلامی در انرژی هسته‌ای، ساخت سلاح نیست ما نمی‌خواهیم سلاح بسازیم، ما به دنبال ساخت رآکتور هستیم.
 
عباسی با ابراز این عقیده که در حوزه‌ی انرژی اتمی نیازمند راهبرد  مشخصی هستیم ، در رابطه با حادثه نطنز توصیح داد: انفجار در تأسیسات هسته‌ای چیز تازه‌ای نیست و علت آن قطع برق ماشین‌های سانتریفیوژ بوده زیرا این ماشین‌ها با هزار دور بر ساعت می‌چرخند و اگر برق آن‌ها قطع شود نوسان پردامنه ایجاد می‌کند و منجر به انفجار می‌شود.

وی مدعی شد: به دلیل تحریم‌ها کانال خرید اجناس تأسیسات هسته‌ای برای ما تنگ شده و افراد مسئول حواسشان نبوده اجناسی که می‌خرند چگونه تهیه شده زیرا در مواقعی خود سرویس‌های امنیتی خارجی قطعه را خریداری و آن را خراب می‌کنند و در بازار سیاه به ما می‌فروشند.

عباسی خاطرنشان کرد: در ۴۲ سال گذشته تجربه لازم را کسب کردیم و دستگاه امنیت ما پیشرفت کرده اما تعداد حملات دشمن زیاد است.

وی با بیان این که این انفجار خیلی مهم نیست، مطرح کرد: مهم‌تر از این انفجار، مهاجرت فکر است زیرا ما سرمایه‌هایمان را مفت از دست می‌دهیم و نمی‌توانیم آن‌ها را در کشور از نظر علمی راضی کنیم.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :