شماری از نمایندگان مجلس بریتانیا خواستار تحریم حکومت بحرین و توقف فروش سلاح به آن شدند

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۶ کد : ۲۰۰۰۰۳۸ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: همزمان با دهمین سالروز تظاهرات گسترده در بحرین در سال 2011، شماری از نمایندگان مجلس بریتانیا با ارسال نامه ای به وزیر خارجه ایران کشور خواستار برخورد با حکومت بحرین به علت اقدامات ضد حقوق بشری شدند.

در این نامه تأکید شده که باید بریتانیا به آنچه در بحرین می گذرد و «نتیجه مستقیم اوضاع نا به سامان سیاسی در ده سال گذشته در این کشور است» توجه جدی نشان دهد.

در این نامه از نخست وزیر بریتانیا خواسته شده که رسما از بحرین بخواهد که زندانیان سیاسی را فورا آزاد کند.

این نمایندگان مجلس بریتانیا تأکید کرده اند که نیمی از مردم بحرین در سال 2011 در اعتراض به نابرابری و فساد و  سرکوب تظاهرات کردند و نیروهای حکومتی بحرین در واکنش به آنان هزاران نفر را بازداشت و صدها تن را با شلیک مستقیم زخمی کردند و ده ها تن را کشتند.

این نامه افزوده که این سرکوب با تبلیغات رسانه ای حکومت همراه شد و در نهایت فعالان مدنی در دادگاه های نظامی محاکمه شدند.

در این نامه به کشته شدن فعالان در خارج از چارچوب قضائی و شکست حکومت بحرین در اجرای اصلاحات وعده داده شده اشاره و بر اهمیت تسهیل در روند انتقال حکومت به دموکراسی و اجرای انتخابات سالم و شفاف تأکید شده است.

امضاکنندگان این نامه خواستار تحریم عاملان جنایات و ناقضان حقوق انسانی مردم بحرین و ممنوعیت صادرات سلاح به بحرین شده اند.

سازمان عفو بین الملل نیز روز یکشنبه با صدور بیانیه ای تأکید کرد که ده سال است حکومت بحرین به بازداشت های خودسرانه و شکنجه و محاکمه های ظالمانه و سرکوب هر سخن مخالف ادامه می دهد.

در دهمین سالگرد آغاز اعتراضات مردمی سال 2011 میلادی در بحرین، تظاهرات پراکنده‌ای در شماری از مناطق بحرین علیه حکومت برگزاری شد.

در همین رابطه، فعالان اجتماعی بحرینی در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از تظاهرات پراکنده مردمی در مخالفت با دولت که در اطراف منامه برگزار شد، منتشر کردند، این در حالی است که نیروهای پلیس و ضد شورش بحرین در خیابان‌ها و میادین اصلی مستقر شده بودند.

در نیمه ماه دسامبر گذشته هم 18 سازمان حقوقی در نامه ای به رئیس جمهور جدید امریکا خواستار توجه به نقض حقوق بشر در بحرین شدند.


نظر شما :