رئیس دستگاه دیپلماسی عمان: توافق هسته‌ای با ایران مهم‌ترین دستاورد امریکا در خاورمیانه بود

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۴ کد : ۲۰۰۰۰۳۶ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: «بدر البوسعیدی»، وزیر امور خارجه عمان اعلام کرد سیاست خارجی مسقط مبتنی بر صلح و همکاری است.

البوسعیدی در مصاحبه با اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک مجددا با اشاره به اینکه عمان آماده است تا برای توقف تنش در منطقه هر نوع کمکی را ارائه دهد، تاکید کرد: ما از روابط بسیار خوبی با ایران و ایالات متحده امریکا برخوردار هستیم.

وی افزود: معتقدم کانال‌ها گفت‌وگو میان تیم‌های سیاست خارجی ایران و امریکا باز است و هیچ دلیلی برای ممانعت از فعال‌سازی دوباره آن نمی بینم.

وزیر امور خارجه عمان ادامه داد: توافق هسته‌ای ایران مهم‌ترین دستاورد سیاسی ایالات متحده امریکا در منطقه طی چندین سال بود.

البوسعیدی با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری امریکا گفت: ما از سخنان روشن رئیس جمهوری امریکا استقبال می‌کنیم که گفت می‌توانیم به یکدیگر نه به عنوان دشمن بلکه به عنوان همسایه نگاه کنیم لذا ما توانیم با یکدیگر با عزت و احترام تعامل داشته باشیم و از شدت تنش‌ها بکاهیم.

وی تصریح کرد: من می‌دانم که در ذهن بایدن به هنگام ایراد این سخنان، سیاست داخلی امریکا بود اما پیام او به همان میزان بر سیاست خارجی نیز صدق می‌کند که برای ما حائز اهمیت و مورد استقبال است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ما منتظر نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری برای برسی چشم‌اندازهای جدید همکاری هستیم، اظهار داشت: من خوش‌بین هستم مقطع کنونی، مقطع جدیدی برای مناسبات و همکاری‌ها میان کشورهای مذکور خواهد بود لذا امیدوارم که نشست یاد شده در ماه مارس برگزار شود.

البوسعیدی روز پنجشنبه گذشته نیز اعلام کرده بود که عمان آماده کمک به نجات توافق هسته‌ای ایران است؛ توافقی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین امریکا به صورت یک‌طرفه از آن خارج شد و تحریم‌های شدیدی به دنبال آن بر ایران اعمال کرد و خواستار مذاکرات مجدد با ایران بر سر مسائل منطقه‌ای و توان موشکی این کشور شد.


( ۳ )

نظر شما :