یک مشاور دولت سعودی: نتانیاهو و بن سلمان درباره ایران رایزنی کردند

۰۳ آذر ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۹ کد : ۱۹۹۷۴۰۹ سرخط اخبار

یک مشاور در دولت عربستان سعودی مدعی شد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر مخفی به عربستان‌سعودی با ولیعهد سعودی دیدار کرده و درباره مسائل مختلفی از جمله ایران گفت و گو کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دو مشاور در دولت عربستان‌سعودی اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در عربستان با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار کرده که این َدیدار اولین دیدار آن ها در بحبوحه تلاش های آمریکا در راستای عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی است. 

نتانیاهو این سفر مخفیانه را به شمال غرب عربستان انجام داده تا به دیدار مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و ولیعهد سعودی ملحق شود. طبق گزارش رادیو ارتش اسرائیل، یوسی کوهن رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز در این سفر همراه نتانیاهو بوده است. 
یکی از مشاوران ارشد سعودی که از مذاکرات انجام شده با خبر بود، به وال استریت ژورنال گفت که آن ها درباره موضوعات مختلفی از جمله عادی سازی روابط و ایران گفت و گو کردند اما هیچ توافق بنیادینی حاصل نشد و این دیدار چند ساعت طول کشید. 
وال استریت ژورنال می‌نویسد: وزرای امور خارجه و اطلاع رسانی عربستان سعودی به درخواست ارائه توضیحات در این باره جواب ندادند. یک سخنگوی نتانیاهو هم از تایید این دیدار خودداری کرد. 
انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :