نامزد موردحمایت آنکارا برنده انتخابات ریاست بر قبرس ترک‌نشین شد

۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵ کد : ۱۹۹۶۳۸۵ سرخط اخبار

نامزد موردحمایت ترکیه در انتخابات قبرس ترک‌نشین (قبرس شمالی) پیروز شد و حامیان اتحاد قبرس در این دوره از قدرت به دور ماندند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، به دنبال پیروزی ارسین تاتار نامزد حزب اتحاد ملی در انتخابات قبرس، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه پیروزی وی را تبریک گفتند.

انتخابات برای تعیین ریاست قبرس ترک‌نشین روز یک‌شنبه برگزار شد و طبق اعلام کمیسیون انتخابات، ارسین تاتار، نامزد موردحمایت ترکیه، با کسب ۵۱ درصد آرا بر رقیب خود «مصطفی آکینچی» رئیس فعلی قبرس ترک‌نشین که حامی اتحاد قبرس است پیروز شد.

اردوغان در حساب توییتری خود نوشت: من از طرف خودم و ملت ترکیه به آقای ارسین تاتار که به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد تبریک می‌گویم.

چاووش اوغلو نیز نوشت: ترکیه آماده همکاری با قبرس ترک‌نشین برای رفاه، توسعه و امنیت این منطقه است. ما از حق مشروع و منافع ترکیه در شرق مدیترانه حمایت خواهیم کرد.

طی هفته‌های اخیر تنش میان ترکیه و یونان در شرق دریای مدیترانه شدیداً افزایش‌یافته و دو طرف حتی یکدیگر به حمله نظامی تهدید کرده‌اند.

تنش‌های میان ترکیه و یونان بر سر منابع نفت و گاز شرق مدیترانه حتی باعث باز شدن پای نیروهای خارجی در منطقه نیز شده است. اخیراً پس از تقویت حضور نظامی فرانسه در این منطقه، آمریکا نیز یک فروند کشتی جنگی خود را در آب‌های نزدیک جزیره کِرت یونان مستقر کرده است.


( ۳ )

نظر شما :