نماینده روسیه در سازمان های بین المللی: تمامی طرفین باید برای حفظ برجام همفکری کنند

۱۶ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۹ کد : ۱۹۹۲۹۷۵ سرخط اخبار

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی تأکید کرد که تمامی اعضای برجام باید با کنار گذاشتن اختلافات به کمک یکدیگر درخصوص چگونگی حفظ برجام همکاری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین بر لزوم همکاری تمامی طرفین برجام (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) و ایران برای حفظ توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر شد تأکید کرد: «E3 (انگلیس، فرانسه و آلمان) و ایران هرکدام تلاش می‌کنند تا از منظر متفاوتی، ساز و کار حل اختلاف را آغاز کنند. به جای چنین اختلافات بی‌ثمر و مخربی، تمامی اعضای برجام می‌بایست با یکدیگر درباره چگونگی حفظ این توافق هسته‌ای که به شکل بسیار بدی درآمده است، همفکری کنند».

پیش از این نیز این دیپلمات روس خواستار حل و فصل اختلافات درباره برجام در چارچوب کمیسیون مشترک شده بود.

سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) اخیرا پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کردند که با ۲۵ رای مثبت در این شورا تصویب شد. در این قطعنامه از ایران خواسته شده است به تعهدات خود در چارچوب ان‌پی‌تی و پروتکل الحاقی کاملا پایبند باشد.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی نیز بعد از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام، گفت این سازمان به فشار بر ایران برای گرفتن پاسخ درباره مکان‌های مورد نظر ادامه می‌دهد.


نظر شما :