حماس: در پی تدوین طرح ملی جامعی برای مقاومت در برابر اشغالگری هستیم

۱۶ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۹ کد : ۱۹۹۲۹۵۴ سرخط اخبار

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به طرح این جنبش برای مقابله با اشغالگری، تأکید کرد که تشکیلات خودگردان باید هر گونه مذاکره با اسرائیل یا آمریکا را رد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «موسى ابو مرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس بار دیگر بر لزوم مقاومت برای شکست توطئه‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

ابومرزوق با بیان اینکه «توافقنامه اسلو دیگر هیچ جایی در قاموس ملت فلسطین ندارد»، گفت: «تشکیلات خودگردان باید هرگونه مذاکره با اسرائیل یا دولت آمریکا را رد کند».

وی با تأکید بر اینکه رام الله باید رژیم صهیونیستی را مبجور کند که دست از طرحهای خود برای نابودی آرمان فلسطین دست بردارد، تصریح کرد: «هرگونه مذاکره یا روند صلح با اسرائیل خطرناک است؛ زیرا به منزله تسلیم و تحویل تمامی برگه‌ها به اسرائیل است».

خبرگزاری فلسطینی «صفا» به نقل از این مسئول حماس گزارش داد، بدون دستیابی به موازنه قدرت و توانمندی‌، نباید با رژیم صهیونیستی هیچ مذاکره ای داشته باشد.

ابومرزوق ادامه داد: «حماس قصد دارد از طریق وحدمت ملی واقعی، بار دیگر به برنامه مقاومت، اعتبار ببخشد، همه گروه‌های فلسطینی را در تصمیم‌سازی سیاسی مشارکت دهد و طرح ملی جامعی تدوین کند که مقاومت در برابر اشغالگری، قلب آن باشد».

وی درباره موضع کشورهای عربی در قبال طرح اشغال کرانه باختری گفت: «طرح الحاق و پیش از آن، معامله قرن، در سایه تفرقه و کشمکش کشورهای عربی و بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی علنی شد؛ زیرا فضای کشورهای عربی، دولت آمریکا و اسرائیل را تشویق کرد تا این معامله را علنی کنند».

این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد، کشورهای عربی که خواستار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، قصد دارند از طریق این رژیم، خود را به آمریکا نزدیک و در نتیجه ثبات حکومت خود را تضمین کنند.

ابومرزوق ضمن هشدار درباره اینکه طرح اشغال صهیونیستها، فقط محدود به اراضی فلسطین نخواهد ماند، آرمان فلسطین را یک آرمان جامع و متعلق به یک ملت مظلوم دانست که همه باید به آن کمک کنند.

وی همچنین خبر داد، طرح اشغال کرانه باختری، عملا موجودیت تشکیلات خودگردان را پایان می‌دهد و کرانه را به هفت قسمت جدا از هم تقسیم خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی در ادامه اجرای طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به معامله قرن، قصد دارد 30% از اراضی کرانه باختری را به اراضی اشغالی فلسطین ملحق کند.


نظر شما :