پرده ای دیگر از اظهارات عجیب ترامپ در روز استقلال آمریکا!

۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۹ کد : ۱۹۹۲۹۱۹ سرخط اخبار

 چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده به مناسبت سال‌روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه) در دو مراسم سخنرانی کرد؛ نخست در پای کوه راشمور در ایالت داکوتای جنوبی و شامگاه شنبه، به وقت محلی در محوطه کاخ سفید در واشنگتن.

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس ترجمه نواندیش، دویچه وله با اشاره به اظهارات ترامپ در جشن سالروز استقلال آمریکا نوشت: حمله شدید به مخالفان سیاسی و کسانی که از هفته‌ها پیش علیه خشونت پلیس و نژادپرستی تظاهرات می‌کنند، وجه مشترک این دو سخنرانی بود اما موضوع شیوع کرونا که انتقادهای شدید متوجه سیاست‌های مدیریت بحران ترامپ کرده فقط در مراسم کاخ سفید مطرح شد.

دونالد ترامپ در جشن روز استقلال در کاخ سفید به ستایش از "قهرمانان آمریکا" پرداخت که به گفته او بر نازی‌های آلمان، فاشیست‌ها، کمونیست‌ها و تروریست‌ها چیره شدند و "ارزش‌های آمریکایی" را زنده نگه داشتند.

او با اشاره به تظاهرات ادامه‌دار علیه خشونت پلیس و نژادپرستی گفت: ما اکنون در حال شکست دادن چپ‌گرایان افراطی، مارکسیست‌ها، آنارشیست‌ها، آشوبگران و غارتگران هستیم.

پیشینیان ترامپ همواره مراسم روز استقلال را یک جشن ملی و فرصتی برای دعوت به همدلی و وحدت تلقی می‌کردند، اما او این مناسبت را فرصت دیگری برای حمله به منتقدان و رقیبان سیاسی خود، به خصوص با توجه به انتخابات ریاست جمهوری در سوم ماه نوامبر در نظر گرفته است.

در پی مرگ جورج فلوید، مرد سیاهپوستی که بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست داد تظاهرات اعتراضی گسترده‌ای در ایالات متحده آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

این اعتراض‌ها بحث مخالفت با نژادپرستی به عنوان بخشی از میراث دوران برده‌داری در ایالات متحده را دامن زده و معترضان در برخی شهرها به تندیس‌ها و بناهای یادبودی حمله‌ور شده‌اند که با حامیان برده‌داری ارتباط دارند.

دونالد ترامپ در مراسم کاخ سفید با تکرار بخشی از سخنانش در پای کوه راشمور گفت: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که اوباش خشمگین تندیس‌ها و بناهای یادبود را تخریب کنند یا تاریخ ما را پاک کنند.

بی‌خطر بودن ۹۹ درصد موارد ابتلا به کرونا؟

ترامپ در این مراسم به انتقادهای فزاینده از سیاست‌های دولت برای مقابله با گسترش ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ نیز واکنش نشان داد و مدعی شد استراتژی دولت در این زمینه کارآمد بوده و پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است.

رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید ۹۹ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده بی‌خطر است و افزون بر این احتمال دارد "بسیار زودتر از پایان سال" دارویی برای درمان یا واکسن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تولید شود.

آمریکا در حال حاضر درگیرترین کشور جهان با ویروس کرونا است و گسترش اپیدمی در ایالت‌های جنوبی و غربی به شدت و با سرعت زیاد ادامه دارد.

مطابق فهرستی که پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا ارائه می‌کنند تا صبح یک‌شنبه، پنجم ژوئیه حدود ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار مورد ابتلا به کرونا در آمریکا شناسایی شده و نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ


نظر شما :