موسوی لارگانی: شورای امنیت در مورد نژادپرستی در آمریکا جلسه اضطراری تشکیل دهد

۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۸ کد : ۱۹۹۲۸۹۷ سرخط اخبار

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: شورای امنیت به جای برگزاری نشست در مورد ایران باید نشستی اضطراری در مورد پایمال شدن حقوق بشر در آمریکا و نژادپرستی در این کشور بگذارد.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نشست اخیر شورای امنیت با محوریت اجرای قطعنامه 2231 سازمان ملل گفت: اعتقاد من بر این است که شورای امنیت به جای برگزاری نشست در مورد ایران باید نشستی اضطراری در مورد پایمال شدن حقوق بشر در آمریکا و نژادپرستی در این کشور بگذارد. سیاهان جامعه آمریکا حتی حق نفس‌ کشیدن هم ندارند و پلیس آمریکا وحشیانه به جان سیاهان افتاده است. این روزها مردم آمریکا چه سفیدپوست، چه سیاه‌پوست قریب به شش هفته است در خیابان‌ها فریاد می‌زنند و نمادهای نژادپرستی را سرنگون می‌کنند، اما وحشی‌گری پلیس آمریکا هر روز بیشتر می‌شود.

وی با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی درباره‌ی تحولات آمریکا گفت: جا داشت شورای امنیت جلسه اضطراری در این زمینه برای جلوگیری از وحشی‌گری‌ها و هشدار به آنها برگزار می‌کرد و حتی نماینده آمریکا را به خاطر این حرکات فجیع و وقیحانه که این روزها شاهدیم از جلسه اخراج می‌کرد. ما حتی شاهد این هستیم که خبرنگارانی که تنها گزارش تهیه می‌کنند وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و تنها گوشه‌ای از این وحشی‌گری‌ها به تصویر کشیده می‌شود. به نظر می‌رسد شورای امنیت اگر واقعا دلسوز جامعه بشری است باید برخورد جدی در این باره می‌کرد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهارات نماینده سازمان ملل در اجلاس اخیر شورای امنیت را دو پهلو عنوان و خاطر نشان کرد: آنها تنها از پایبندی ایران به برجام سخن می‌گویند در حالی که برجام یک قرارداد یک طرفه و یک سویه نبوده است. آمریکایی‌ها که علی‌رغم تایید توافق‌نامه، به صورت یکجانبه از این قرارداد خارج شدند و کشورهای اروپایی هم به تعهدات‌شان عمل نکردند. شورای امنیت باید به جای این حرف‌ها برپایبندی کشورهای اروپایی به برجام تاکید کند، زیرا ایران وظیفه خود را به نحو احسن در برجام انجام داده و حتی بیش از آنچه وظیفه‌اش بوده به تعهدات‌اش عمل کرده است، در حالی که بهتر بود ما قدم به قدم تعهدات را اجرا می‌کردیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایران در مقابل عمل به تعهدات‌اش امتیازی دریافت نکرده، خاطر نشان کرد: آنچه برای ما اتفاق افتاد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و مشکلات معیشتی مردم بود و زیاده‌خواهی آمریکا و اروپا هر روز شدت پیدا می‌کند؛ آیا این منطقی است که رژیم سفاک، اشتغالگر و کودک‌کش اسرائیلی این همه پایگاه هسته‌ای و بمب اتم داشته باشد و به هیچ قراردادی پایبند نباشد در حالی که هیچ کس از شورای امنیت نمی‌گوید این رژیم چرا باید اینقدر سلاح در خدمت داشته باشد و در مقابل برای ایران که در راستای نیازهای ضروری صلح‌آمیز می‌خواهد از انرژی هسته‌ای استفاده کند محدودیت ایجاد می‌کند. کسی به کشوری که سال‌ها پیش هیروشیما را مورد هدف قرار داده اعتراض نمی‌کند.


( ۱ )

نظر شما :