شکایت کانون وکلای نجف اشرف علیه روزنامه «الشرق الاوسط»

۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۷ کد : ۱۹۹۲۸۹۴ سرخط اخبار

کانون وکلای نجف اشرف طی بیانیه‌ای از اقامه دعوی علیه روزنامه سعودی الشرق الاوسط به دلیل اهانت به مرجعیت عالی شیعیان در عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کانون وکلای دادگستری در نجف اشرف، در پی توهین روزنامه سعودی « الشرق الاوسط» چاپ لندن به مرجعیت عالی شیعیان در عراق، امروز (شنبه - 4 ژوئیه)، از تشکیل یک تیم برای بازخواست و پیگرد این روزنامه خبر داد.

«علی الشیبانی» رئیس کانون وکلای نجف اشرف طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، اعلام کرد: ما به شدت اقدام روزنامه وهابی الشرق الاوسط علیه مقام مرجعیت عالی از طریق انتشار کاریکاتور اهانت آمیز از ایشان محکوم و اعلام می‌کنیم که این اقدام بیانگر کینه بزرگ این روزنامه زرد علیه عراق است.

در این بیانیه آمده است: پس از آنکه مرجعیت از عراق دفاع کرد و با فتوای مبارک خود و خون‌های پاک قهرمانان عراق از این کشور حفاظت کرد و طرح‌های بزرگ اشغال عراق از سوی داعش را به شکست کشاند، می‌بینیم که این روزنامه بار درگیر با اهانت به مرجعیت ما به تمام عراقی ها از کلیه طیف‌ها و اقوام اهانت می‌کند.

الشیبانی افزود: ما این تعدی آشکار را محکوم می‌کنیم و با تنظیم یک کیفرخواست علیه مدیران این روزنامه و هر کسی که این کاریکاتور موهن را طراحی کرده، علیه آنها شکایت خواهیم کرد و یک تیم از وکلا نیز برای پیگیری این پرونده تشکیل خواهیم داد.

الشرق الاوسط روز جمعه اقدام به انتشار کاریکاتوری موهن از آیت‌الله سیستانی کرد که با محکومیت شدید از سومی مقامات عراقی همراه شد.


( ۲ )

نظر شما :

ایرانی ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۵
بعنوان اولین گام درجهت دادن درس عبرت به وهابی ها سفارت این کشور را برای همیشه ببندید .