نشست امروز اوپک پلاس برای تمدید توافق کاهش تولید

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۹۹۲۰۶۸ سرخط اخبار

اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه امروز برای تصویب تمدید توافق کاهش تولید و وادار کردن کشورهایی نظیر عراق و نیجریه به اجرای بهتر کاهش تولید موجود، ملاقات می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه امروز برای تصویب تمدید توافق کاهش تولید و وادار کردن کشورهایی نظیر عراق و نیجریه به اجرای بهتر کاهش تولید موجود، ملاقات می‌کنند.

تولیدکنندگان نفت موسم به اوپک پلاس پیشتر با کاهش 9.7 میلیون بشکه در روز نفت در بازه  می تا ژوئن موافقت کرده بودند.بر اساس این قرارداد، این کاهش تولید از جولای تا دسامبر به 7.7 میلیون بشکه در روز می رسد.

منابع آگاه در اوپک پلاس گفتند عربستان و روسیه توافق کردند، این کاهش تولید را در ماه جولای هم ادامه دهند هرچند که ریاض تمایل دارد کاهش تولید تا ماه آگوست ادامه یابد.

13990317000342_Test_NewPhotoFree.JPG
کاهش تولید اوپک پلاس در ماه های می و ژوئن

ویدئو کنفرانس اوپک در روز شنبه رای ساعت 12 به وقت گرینویچ آغاز می شود و اعضای اوپک نیز در ساعت 14 به این جمع می‌پیوندند. قیمت نفت اوپک که در ماه آوریل به زیر 20 دلار در هر بشکه رسیده بود، در روز جمعه نزدیک به 6 درصد رشد کرد و به بالاترین رقم سه ماه گذشته برابر با 42 دلار رسید.

منابع اوپک می گویند تمدید کاهش تولید مشروط به اجرای تعهدات است و کشورهایی‌هایی که بیش از سهمیه خود در ماه‌های ژوئن و می تولید کردند باید با کاهش تولید بیشتر در ماه‌های دیگر جبران کنند.

این منابع افزوندعراق به عنوان یکی از کشورها با بدترین اجرای تعهد، با کاهش بیشتر موافقت کرده است.

13990317000343_Test_NewPhotoFree.JPG
تولید اوپک در ماه می

مشخص نیست که دقیقا چه میزان عراق تولید خود را کاهش خواهد داد و با شرکت های بزرگ نفتی در این کشور برای کاهش تولید توافق کرده است.

نیجریه نیز اعلام کرده است در نظر دارد تا تعهد خود را به طور کامل اجرا کند.

کلید واژه ها: اوپک پلاس


نظر شما :