اوبراین: پنهان کاری چین درباره کرونا همانند چرنوبیل در تاریخ ثبت خواهد شد

۰۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵ کد : ۱۹۹۱۷۰۶ سرخط اخبار

یک مقام ارشد آمریکایی رویکرد چین به همه گیری ویروس کرونا را به پنهان کاری شوروی در جریان حادثه نیروگاه اتمی چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ تشبیه کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از بی‌بی‌سی، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید یکشنبه چین را متهم کرد که از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در ووهان در نوامبر گذشته، از این فاجعه با خبر بوده ولی به سازمان بهداشت جهانی دروغ گفته و مانع از دسترسی کارشناسان بین‌المللی به اطلاعات مربوط به این همه گیری شده است.

اوبراین در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت:‌ "پنهان کاری آنها در رابطه با این ویروس همانند چرنوبیل در تاریخ ثبت خواهد شد و ما طی ۱۰ یا ۱۵ سال آینده شاهد خواهیم بود که کسی گزارشی ویژه از آن منتشر خواهد کرد.

او همچنین در مصاحبه جداگانه‌ای با شبکه سی بی اس تاکید کرد: "این یک مشکل واقعی است که با مرگ هزاران هزار نفر در آمریکا و دیگر نقاط جهان همراه بود چرا که اطلاعات واقعی را منتشر نکردند."

این سخنان در حالی بیان شد که تاکنون بیشتر از ۹۷ هزار نفر در آمریکا جانشان را به خاطر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در هفته‌های گذشته بارها از چین به خاطر نحوه برخورد با شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده است.

چین اتهام‌های مقام های آمریکایی را رد کرده است.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین یکشنبه ایالات متحده را متهم کرد که "در حال انتشار تئوری‌های توطئه و اخبار دروغ درباره چین است."

وانگ یی در یک کنفرانس خبری در پکن سیاستمداران آمریکایی را متهم کرد که به یک "ویروس سیاسی" مبتلا شده‌اند که آنها را تشویق می‌کند که به طور مکرر به چین حمله کنند.

به گفته وانگ، بعضی از نیروهای سیاسی در آمریکا سعی دارند روابط میان واشنگتن و پکن را به گروگان بگیرند.

او از سیاستمداران آمریکایی خواست تا وقت خود و جان با ارزش مردم را بر سر این اتهامات تلف نکنند.

انتهای پیام

 
 
 


( ۱ )

نظر شما :