انتقاد روسیه از مانع تراشی آمریکا برای پرداخت وام صندوق بین المللی پول به ایران

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۵ کد : ۱۹۹۱۲۲۱ سرخط اخبار

معاون وزیر امورخارجه روسیه گفت که آمریکا مانع از پرداخت وام صندوق بین المللی پول به ایران و سوریه در شرایط بحران جهانی شیوع کرونا می شود.

به گزارش ایسنا، الکساندر پانکین معاون وزیر امورخارجه روسیه در گفت وگو با خبرگزاری دولتی روسیا سگودنیا از تلاش های آمریکا برای ممانعت از واگذاری وام صندوق بین المللی پول به ایران و سوریه در شرایط شیوع ویروس کرونا به شدت انتقاد کرد.

وی در این گفت‌وگو با موضوع وضعیت اقتصادی کشورها در شرایط بحران جهانی کرونا تصریح کرد: این اقدام آمریکا که با انگیزه سیاسی انجام می‌گیرد تا مانع از واگذاری وام و کمک های مالی فوری به کشورهایی همچون ایران و سوریه در شرایطی شود که آنها با بحران انسانی مواجهند، غیرقابل قبول است.

پانکین افزود: در چنین شرایطی کشورهای آسیب پذیر نیازمند جلب توجه جامعه جهانی و حمایت هماهنگ شده، از جمله در چارچوب سازمان‌های مالی بین المللی برجسته هستند.

این دیپلمات روس با اشاره به اعلام آمادگی صندوق بین المللی پول برای پرداخت وام فوری به کشورهای درگیر با ویروس کرونا اظهار داشت: این نهاد باید رویکردی شفاف و غیر تبعیض آمیز اتخاذ و به کشورهای آسیب پذیر که درگیر بحران شیوع ویروس کرونا هستند، وام پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، همزمان با شیوع این بیماری در جهان، رئیس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که بودجه‌ ۵۰ میلیارد دلاری برای کمک‌رسانی به کشورهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اختصاص داده است.

ایران نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین کشورهای درگیر با این بیماری، از این صندوق درخواست وام پنج میلیارد دلاری کرد اما گفته می شود که آمریکا در ادامه سیاست های خصمانه خود درقبال کشورمان و تلاش برای اعمال فشار حداکثری بر تهران مانع از پرداخت این وام به ایران می شود.

کلید واژه ها: وام ایران روسیه


نظر شما :