فرانسه سفیر چین را احضار کرد

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۹۹۰۸۴۲ سرخط اخبار

وزیر خارجه فرانسه سفیر چین را به دلیل ایراد اظهارات توهین‌آمیز علیه پاریس در رابطه با کرونا احضار کرد.

به گزارش ایسنا، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در گفتگو با روزنامه لوموند گفت: نمی‌توانم توهین به کارکنانی را که از جان سالمندان محافظت می‌کنند از سوی هر طرفی که باشد از جمله سفارت چین قبول کنم. ما می‌خواهیم چین به ما احترام بگذارند همانطور که  این کشور دوست دارد محترم شمرده شود.

۱۲ آوریل سایت سفارت چین در فرانسه، برخی کارکنان و پرستاران فرانسوی را متهم کرد که سالمندان را رها کرده‌اند تا از گرسنگی و بیماری بمیرند.

لودریان ۱۴ آوریل نیز سفیر چین را به خاطر اظهارات توهین‌آمیزش در رابطه با کرونا احضار کرد. پکن تأکید کرده بود که این مواضع ناشی از بدفهمی است.

کلید واژه ها: فرانسه چین


نظر شما :

علی ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۱
برای مسیحی جماعت پول تنها ارزش زندگیست،وبقیه همه شعار ولاف گذاف است،چند روزپیش در یک بیمارستان در پاریس یک نفر تبعه ترکیه را که ۳۹سال داشت وتلویزیون هم نشان داد ،به دلیل مرگ مغزی تمام دستگاهای حیاتی وصل شده به بدنش را « تنفس،سرم،ضربانساز» جدامیکنند وبه فامیلهاش می گویند این دیگر مرده ببرید یا یکی دوروز نگه دارید یا ببرید مرده شوخانه تحویل دهید،که اطرافیانش سفیر ترکیه را در جریان میزارند،وسفیر بلافاصله یک هواپیمای آمبولانس از ترکیه میآره ومریض را در ترکیه درمان میکنند،وبه سلامت خود برمیگردد،،پس اینکه می گویند مسیح میگه هر کی برات یک سیلی زد صورت برگردان یکی هم از آنطرفش بزند شعار عوامفریبانه بیش نیست،.جنایات فرانسه در الجزایر با ۲ میلیون کشته ورواندا با ۱٫۵میلیون کشته ،ودر برمه کامبوج ،ویتنام،وافریقا،وسوریه ولبنان ....وزمان ناپلون بناپارت همگی بالای ۱۵۰ میلیون انسان کشته وخودش هم به اسم کشور گل وبلبل عطر وعشق ومدنیت است ،چه دنیای معکوس ووارنه،وهمه چیز برعکس،انسان کم عقل فقط مطیع زرق وبرق است.