پایان کار کمیته تحقیق ترور سردار سلیمانی در عراق

۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۲:۱۵ کد : ۱۹۹۰۷۶۷ سرخط اخبار

رئیس فراکسیون فتح در پارلمان عراق از پایان کار کمیته تحقیق ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد.

به گزارش ایسنا ،محمد الغبان، رئیس فراکسیون فتح پارلمان عراق، امروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت که کار کمیته تحقیق و بررسی ترور سردار سلیمانی وابومهدی المهندس به پایان رسیده است.

وی اعلام کرد: تحقیقات ثابت کرده است که هیچ گونه تبانی در خصوص ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس وجود نداشته است.

الغبان خاطرنشان کرد: کار تحقیقات این کمیته به پایان رسیده و این کمیته به هیچ نتیجه ای مبنی بر تبانی برخی اشخاص با عاملان این ترور نرسیده است.

 وی تاکید کرد: سلیمانی مخفیانه به عراق نمی‌آمد تا آمریکا برخی افراد عراقی را برای هدف قرار دادن وی آماده کند بلکه به صورت رسمی و به صورت روتین به عراق می آمد.
انتهای پیام


( ۵ )

نظر شما :

امیر ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۲:۲۸
آدم نمیدونه چی رو باور کنه. بیست سال تبلیغ قبل از ترور ایشان در مورد سردار سایه ها بودن و فردی که آمریکا نمی تواند او را پیدا کند یا تبلیغات بعد از ترور ایشان که تمامی سفرهای ایشان رسمی و روتین بوده!‌
مسعود ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۹
سوال اساسی این است که آیا به مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک "طرف" فرصت واقعی برای مشارکت فعال در این تحقیقات حیاتی داده شده است ؟ آیا اصولاً ایران نتایج این تحقیقات "در سایه ی نیروهای اشغالگر و قاتل و تروریست" را قبول دارد؟ شایداعلام شتابزده ی به اصطلاح نتایج تحقیق در این شرایط بخصوص تلاشی برای "استحاله "ی شخصیت " مصطفی الکاظمی" که از طرف بخشی از نیروهای محور "مقاومت" متهم به تبانی با آمریکا در به شهادت رساندن شهید " قاسم سلیمانی" و همراهان ایشان است ، ؟ جریان همکاری نزدیک و دوستی عمیق مابین " الکاظمی" و " بن زاید"(1) رئیس استخبارات ملی امارات متحده ی عربی به عنوان تأمین کننده ی اصلی هزینه های ناآرامیهای خیابانی ماههای اخیر در عراق و از جمله حمله به کنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران در عراق را چگونه می توان تفسیر کرد!؟(1) صوت العراق نیوز