العهد در تحلیلی نوشت: توحش غرب و توان ایران اسلامی در مبارزه با کرونا

۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۹ کد : ۱۹۹۰۷۴۸ سرخط اخبار

یک رسانه لبنانی در یادداشتی به مقایسه جامعه اسلامی و جوامع غربی در مقابله با بحران کرونا پرداخت.

به گزارش ایسنا دکتر علی مطر، تحلیلگر لبنانی در یادداشتی که پایگاه خبری العهد آن را منتشر کرد به توحش غرب و رهبری اسلامی در زمان بحران‌ها پرداخت.

وی در یادداشت خود به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر متوحش بودن غرب در مقابله با ویروس کرونا و دزدی کمک‌های بشردوستانه و در مقابل اتحاد و همدلی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با این ویروس اشاره کرد.

در این یادداشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری آمده است: انتشار ویروس کرونا باعث شد که کشورهای دنیا به خصوص آن هایی که مدعی پیشرفت هستند در اولین آزمون خود شکست بخورند.

نویسنده در بخشی از یادداشت خود با اشاره به کتاب "حکومت اسلامی" امام خمینی (ره) به بحران اخلاقی و اجتماعی غرب در پی انتشار ویروس کرونا پرداخت و نوشت: امام خمینی (ره) در این کتاب تاکید می‌کند که حتی اگر به مریخ و کهکشان‌ها بروند با این حال باز هم از تحقق فضائل اخلاقی عقب خواهند ماند و قادر به حل مشکلات اجتماعی خود نخواهند بود زیرا حل مشکلات اجتماعی نیازمند اصولی اخلاقی و عقیدتی است.

در ادامه این یادداشت آمده است: کشورهای غربی همواره تلاش می‌کنند که مساله جدایی دین از سیاست را مطرح کنند و می خواهند بگویند که اسلام قادر به مدیریت جامعه نیست.

نویسنده در ادامه آورده است که مقام معظم رهبری تأکید دارند که دین اسلام در درون خود، سیاست، دانش و مسائل اجتماعی دارد.

در بخشی از این یادداشت آمده است: اگر اسلام به درستی در کشور اسلامی اجرا شود، همان‌گونه که پس از انقلاب، در ایران اجرا شد، بیشترین توانایی را در هدایت زندگی خواهد داشت؛ به ویژه اینکه رهبرانی مانند امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مد ظله)، نقش حاکم اسلامی را ایفا می‌کنند و رهبری آنان بر اساس، علم، عدالت و رهبری حکیمانه است. این مسئله را در مدیریت تمامی بحران هایی مشاهده می‌کنیم که ایران به خود دید. ایران توانسته است با رهبری رهبران خود، با وجود تمامی جنگ ها و تحریم های ظالمانه آمریکا، از این بحرانها عبور کند؛ آمریکایی که در طول مسیر سیاسی خود و حتی در برخورد با بحران کرونا، جز غرور و توحش، رفتار دیگری از خود نشان نداده است.
انتهای پیام


( ۶ )

نظر شما :