واشینگتن پست: در پی سفر ژنرال قاآنی، زرفی حذف و الکاظمی معرفی شد

۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۳ کد : ۱۹۹۰۶۷۵ سرخط اخبار

واشینگتن پست از نفوذ سردار قاآنی در عراق سخن به میان آورد و نوشت: در پی سفر جنرال قاآنی، زرفی حذف و الکاظمی معرفی شد.

به گزارش شفقنا، واشینگتن پست در گزارشی از انتخاب مصطفی الکاظمی آورده است: در سفر ژنرال قاآنی به بغداد بود که مخالفت ایران با انتخاب عدنان زرفی که مورد علاقه واشنگتن بود و موضع مخالفی نسبت به حشد الشعبی داشت، اعلام شد و در پی آن مصطفی الکاظمی به عنوان کاندیدای نخست وزیر مطرح شد.

به گفته واشینگتن پست، مصطفی الکاظمی گزینه نخست ایران نیست، اما گزینه ای قابل قبول برای ایران است که می توان با او کار کرد.

این گزارش می گوید، مصطفی الکاظمی پذیرفته است که در امور حشد الشعبی دخالت نکند و در پی این موضوع بود که اکثر گروه های شیعه حمایت خود را از او اعلام کردند و در جلسه معرفی او هادی العامری حضور یافت.

گزارش واشینگتن پست افزوده که آمریکا هم همچون ایران مخالفتی با انتخاب الکاظمی ندارد.

کلید واژه ها: سردار قاآنی ایران و عراق


( ۱ )

نظر شما :

مسعود ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۱
ما هیچ شک و ابهامی در مورد توانمندیهای سردار قاآنی و پشتیبانی قاطع مردم عراق از جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکای جنایتکار و سفاک نداریم لیکن بهتر است هوشیار و بیدار باشیم و طوری عمل کنیم که رسانه های غربی وابسته به صهیونیزم بین الملل " هندوانه زیر بغل" ما نگذارند! "الزروفی" هم می تواند کاندیدای مورد قبول ما باشد و هم نباشد!! اگر عملکرد ایشان انتظارات ما و ملت عراق و بیت شیعی را برآورده کرد مبارک باشد و اگر غیر ازاین راهی دیگر را امتحان کرد آنوقت است که ما لاجرم ازموضع قاطع مردم عراق پشتیبانی خواهیم کرد!