کاخ الیزه: فرانسه و اروپا آماده ادامه همکاری بشردوستانه با ایران هستند

۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۰ کد : ۱۹۹۰۵۸۳ سرخط اخبار

کاخ الیزه در بیانیه‌ای از آمادگی دولت فرانسه برای همکاری‌های بشردوستانه با ایران خبر داد.
بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز گذشته (دوشنبه) طی یک تماس تلفنی با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران از اعلام آمادگی فرانسه و شرکای اروپایی این کشور برای ادامه همکاری‌های بشردوستانه با ایران خبر داد.
در این بیانیه در خصوص گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و فرانسه آمده است: «رئیس‌جمهور جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) گفت‌وگویی با رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران داشت. وی (ماکرون) بر اتحاد با مردم ایران که به شدت از شیوع کووید-۱۹ آسیب دیده‌اند، تأکید کرد».
در ادامه این بیانیه در خصوص عزم فرانسه و اروپا برای ادامه همکاری بشردوستانه با ایران برای کمک به این کشور به منظور مقابله با کروناویروس آمده است: «وی (ماکرون) یادآوری کرد که فرانسه و شرکای اروپایی این کشور، تجهیزات پزشکی به ایران منتقل کرده‌اند و آماده ادامه همکاری بشردوستانه با این کشور هستند».
در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال ۹۸، فرانسه یک محموله شامل کمک‌های پزشکی و بهداشتی را برای کمک به مقابله با کرونا ویروس به ایران ارسال کرد.
طبق این گزارش، ماکرون در تماس تلفنی خود به اقدامات برجامی ایران در کاهش تعهداتش ذیل این توافق در پی بدعهدی شرکای اروپایی برجام به وعده‌هایشان، اشاره کرد و همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران به تعهدات برجامی خود بازگردد.
علی‌رغم فشارهای بسیاری از مقام‌ها و سازمانهای بین‌المللی به دولت ترامپ برای کاهش تحریم‌های ایران در بحبوحه شیوع کرونا، آمریکا نه تنها تحریم‌های ایران را کاهش نداده بلکه در برخی موارد این اقدامات محدودکننده را تشدید کرده است.

کلید واژه ها: ایران و فرانسه


نظر شما :