شیب تند افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی

۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۹۹۰۴۹۶ سرخط اخبار

ایرنا- گزارش منابع بهداشتی کشورهای عربی در روز پنجشنبه نشان می‌دهد که شمار مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از ابتلا به کرونای جدید موسوم به "کووید-۲۹" در این کشورها همچنان با شیب تند همراه است.

آمارهای تجمیعی کشورهای عربی در غرب آسیا و شمال آفریقا نشان می‌دهد که شمار مبتلا به کووید-۱۹ در این کشورها همچنان در حال افزایش است.

عربستان 

وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلامکرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۵ مورد جدید مبتلا به کرونا ثبت و پنج نفر نیز جان باخته‌اند.

اکنون شمار مبتلایان در عربستان به یکهزار و ۸۸۶ نفر رسید، ۲۱ نفر جان‌باختند و ۳۲۸ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

مقامات سعودی همچنین روز پنجشنبه از اجرای قانون منع رفت و آمد ۲۴ ساعته در سراسر شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره برای مقابله با شیوع کرونا خبر دادند.

خبرگزاری واس سعودی به نقل از یک مقام مسؤول در وزارت کشور عربستان اعلام کرد که این قانون شامل بخش‌های حیاتی دو بخش دولتی و خصوصی نمی‌شود.

امارات

منابع بهداشتی امارات پنجشنبه شب در اطلاعیه‌ای از شناسایی ۲۱۰ فرد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر دادند تا شمار مبتلایان در این کشور حاشیه خلیج فارس به یکهزار و ۲۴ نفر افزایش یابد.

برپایه گزارش مقام‌های بهداشتی امارات، روز پنجشنبه ۲ خارجی که از بیماری مزمن رنج می‌بردند، در اثر کرونا جان باختند تا شمار افراد فوت شده در این کشور به هشت تن برسد.

وزارت بهداشت امارات همچنین از بهبود یافتن ۳۵ تن دیگر به دنبال دریافت مراقبت‌های بهداشتی خبر داد، با حساب این افراد شمار بهبود یافتگان در این کشور به ۹۶ نفر رسید.

قطر

وزارت بهداشت عمومی قطر پنجشنبه شب در تازه‌ترین گزارش خود از مبتلایان به کرونا با تأیید شناسایی ۱۱۴ تن دیگر به این بیماری، اعلام کرد که شمار مبتلایان در این کشور به ۹۴۹ تن رسیده است.

برپایه این گزارش روز پنجشنبه حدود یکهزار و ۴۵۳ تست کرونا انجام شد تا مجموع تست‌های انجام شده برای شناسایی این بیماری به ۲۶ هزار و ۲۶۰ هزار برسد.

وزارت بهداشت قطر همچنین از جان‌باختن یک تن دیگر در ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد تا شمار جان‌باختگان به این بیماری سه نفر ثبت شود.

عراق

شمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا در عراق به ترتیب به  ۵۴ و ۷۷۲ نفر رسید.

براساس گزارش وزارت بهداشت عراق، در ۲۴ ساعت گذشته ۲ تن دیگر در عراق و استان بصره در جنوب این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و تست ۴۴ تن دیگر نیز مثبت شد.

براساس گزارش وزارت بهداشت عراق، با بهبود یافتن ۲۰ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع افرادی که سلامتی خود را به دست آورده‌اند به ۲۰۲ نفر رسید.

فلسطین

شمار فلسطینیان مبتلا به کرونا به ۱۵۵ نفر رسید. و دولت تشکیلات خودگردان فلسطین مستقر در رام الله در بیانیه‌ای از ابتلای ۲۱ فلسطینی دیگر به کرونا خبر داد.

در این بیانیه آمده است، تمام مبتلایان جدید، کارگران فلسطینی هستند که به تازگی از اراضی اشغالی به کرانه باختری بازگشته‌اند.

با حساب این افراد، شمار فلسطینی‌های مبتلا به کرونا تا روز پنجشنبه به ۱۵۵ نفر رسید. ۱۴۳ نفر از این افراد ساکن کرانه باختری و ۱۲ نفر ساکن نوار غزه هستند.

مصر

وزارت بهداشت و مسکن مصر روز پنجشنبه از خارج شدن ۲۲ تن از مبتلایان به ویروس کرونا از بیمارستان محل نگهداری بیمارهای کرونایی خبر داد.

"خالد مجاهد" سخنگوی این وزارت خانه همچنین از مثبت شدن تست ۸۶ نفر جدید در این کشور خبر داد تا شمار مبتلایان به ۸۶۵ نفر برسد.

با تأیید جان‌باختن ۶ نفر دیگر در مصر، شمار افرادی که در اثر کرونا فوت شده‌اند به ۵۸ نفر رسیده است.

براساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت مصر، با بهبود یافتن ۲۱ نفر جدید، شمار افرادی که از بیمارستان ترخیص شده‌اند  به ۲۰۱ نفر افزایش یافت.

دولت غرب لیبی

مسؤولان وزارت بهداشت دولت وفاق ملی مستقر در غرب لیبی که از حمایت بین‌المللی برخوردار است از مرگ نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند.

مرکز مبارزه با بیماری کرونا مستقر در طرابلس پایتخت دول وفاق ملی لیبی پنجشنبه شب تأیید کرد که یک زن ۸۵ ساله بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته است.

براساس گزارش مرکز ملی مبارزه با ویروس کرونا در لیبی تاکنون ۱۰ نفر از شهروندان این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مغرب

براساس جدیدترین آمار کشور مغرب، با شناسایی ۶۶ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به کرونای جدید به ۷۰۸مورد افزایش یافته است.

منابع بهداشتی مغرب همچنین از جان‌باختن هفت تن دیگر تا پنجشنبه شب خبر دادند تا شمار فوت‌شدگان ناشی از کرونا به ۴۴ نفر برسد.

همچنین برپایه این گزارش، با بهبود یافتن ۶ نفر دیگر، شمار افراد بهبود یافته در این کشور به ۲۹ نفر رسیده است.

الجزائر

أکدت بیانات وزاره الصحه الجزائریه وصول عدد الوفیات بسبب فیروس کورونا إلی ۸۶ حاله، فیما بلغ إجمالی عدد المصابین ۹۸۶ شخصا.

تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت الجزایر حکایت از آن دارد که شمار جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا به ۸۶ نفر  و شمار مبتلایان نیز به ۹۸۶ نفر افزایش یافته است و تاکنون ۶۱ نفر نیز بهبود پیدا کردند.

دولت الجزایر قرنطینه خانگی را در چهار استان جدید اعمال کرد تا شمار استان‌های قرنطینه شده به ۱۴ استان افزایش یابد.

برپایه گزارش وزارت بهداشت الجزایر، ویروس کرونا به ۴۰ استان از مجموع ۴۸ استان این کشور گسترش یافته است.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۱۴هزار و ۷۴۷ نفر رسید. از این تعداد ۵۳هزار و ۱۶۶ نفر جان باخته و ۲۱۲ هزار و ۱۸ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

کلید واژه ها: کشورهای عربی کرونا


( ۲ )

نظر شما :