ظریف خطاب به ترامپ: تصمیمات سیاست خارجی‌ات را بر اساس واقعیت‌ها پایه‌گذاری کن

۰۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۱ کد : ۱۹۸۹۱۲۳ سرخط اخبار

وزیر خارجه کشورمان به رییس‌جمهور آمریکا توصیه کرد که بر اساس واقعیت‌ها سیاست‌گذاری کند نه توصیه‌های مشاوران یا مترجم‌های فارسی‌اش.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی با انتشار تصویر بخش‌هایی از مصاحبه خود با اشپیگل و لینک این مصاحبه به زبان انگلیسی، نوشت:
بهتر است به دونالد ترامپ توصیه شود که نظرات و تصمیمات سیاست خارجی خود را بر اساس واقعیت‌ها پایه‌گذاری کند، نه بر اساس عناوین خبرهای فاکس نیوز یا مترجمان فارسی اش.
برای آگاهی بهتر، او می‌تواند مصاحبه کامل من را (به زبان انگلیسی) بخواند.

 رییس‌جمهور آمریکا در توییتی به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با اشپیگل واکنش نشان داد.

دونالد ترامپ در توییتی نوشت: وزیر امور خارجه ایران می‌گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می‌خواهد که تحریم‌ها برداشته شود. نه، مرسی!

محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با مجله آلمانی اشپیگل تصریح کرده است که ایران حتی پس از ترور سردار سلیمانی، مذاکره با آمریکا را غیر محتمل نمی‌داند؛ به شرط آنکه آمریکا تغییر رویه دهد و تحریم‌ها را بردارد.

ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا مذاکره با آمریکا را پس از ترور سردار سلیمانی غیرمحتمل می‌دانید؟»، گفت: خیر. من هرگز چنین امکانی را رد نمی‌کنم؛ به شرط آنکه آنها رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را به رسمیت بشناسند. از نظر ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید می‌نشیند. چیزی که اهمیت دارد، نحوه رفتار آنهاست. دولت ترامپ می‌تواند گذشته‌اش را جبران کند، تحریم‌ها را بردارد و پای میز مذاکره بازگردد. ما کماکان پای میز مذاکره هستیم و آنها میز را ترک کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: آمریکا آسیب بزرگی به مردم ایران زده است. روزی که آنها برای جبران کاری بکنند، خواهد آمد. ما صبر زیادی داریم.

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف دونالد ترامپ


( ۱ )

نظر شما :