کیم جونگ اون یک کهنه‌سرباز را وزیر امور خارجه خود کرد

۳۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۹۸۸۹۷۲ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه جدید کره شمالی یک فرمانده نظامی سابق است که تجربه اندکی در زمینه دیپلماسی دارد. تحلیلگران کره جنوبی بر این باورند که معرفی این فرد به عنوان وزیر امور خارجه کره شمالی نشانگر اعتماد کیم جونگ اون به وفاداران نظامی و حزبی در مقطع حساس فعلی و در میانه توقف مذاکرات با آمریکا است.

به گزارش ایسنا، یک منبع دیپلماتیک در سئول به خبرگزاری رویترز گفت، کره شمالی طی روزهای گذشته ری سون گوون، افسر ارشد نظامی و یکی از مقامات ارشد حزب حاکم کره شمالی را به عنوان وزیر امور خارجه تازه این کشور به کشورهایی که در پیونگ‌یانگ سفارتخانه دارند، معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او جانشین "ری یونگ هو" خواهد شد که در زمینه مذاکره با واشنگتن سال‌های تجربه دارد.

خبرگزاری "ان کی نیوز" که در سئول مستقر است، نخستین بار روز شنبه به نقل از منابع ناشناس در پیونگ‌یانگ این مساله را گزارش کرد.

تحلیلگران می‌گویند هنوز برای اظهار نظر درباره تاثیر انتصاب این فرد بر مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا زود است اما "ری سون گوون" معمولا در مذاکرات با کره شمالی نقشی خصومت‌آمیز داشته است.

او به رغم همتای پیشینش تجربه‌ای در زمینه مسائل هسته‌ای یا تعامل با مقامات آمریکایی نداشته است اما سرپرستی مذاکرات بلندپایه با کشورهای همسایه را در کارنامه دارد.

ری سون گوون پیشتر رییس "کمیته اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز" این کشور بود که مسئول مدیریت روابط با کره جنوبی است. او تازه‌ترین مقام نظامی است که به جایگاه رهبری حزب صعود می‌کند.

کلید واژه ها: کیم جونگ اون کره شمالی


( ۱ )

نظر شما :