قشقاوی: اگر فضای جنگی پس از ترور شهید سلیمانی نبود، هواپیمای اوکراینی سقوط نمی‌کرد

۲۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۹۸۸۸۷۶ سرخط اخبار

سفیر ایران در اسپانیا گفت: اگر فضای جنگی پس از ترور سپهبد شهید سلیمانی نبود، هرگز هواپیمای اوکراینی سقوط نمی‌کرد.

به گزارش ایسنا ، حسن قشقاوی  در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با رسانه‌های اسپانیا  به سؤالات مطرح شده درباره ترور سردار  قاسم سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراینی و ... پاسخ داد .

وی با اشاره به دستور ترور سردار سلیمانی ، توسط ترامپ اظهار  کرد: این ترور فضایی آکنده از درخواست انتقام توسط ملت ایران را در پی داشت، بی‌تردید اگر فضای جنگی به وجود آمده پس از ترور شهید سلیمانی نبود، هرگز هواپیمای اوکراینی سقوط نمی‌کرد.

سفیر ایران در اسپانیا با ابراز تسلیت به خانواده جانباختگان ایرانی و خارجی اظهار کرد : برابر سوابق موجود و مشابه در تاریخ اینگونه حوادث ناگوار در جهان، ایران رکورددار اطلاع‌رسانی سریع در جهان شده، زیرا هیچ کشوری در جهان تاکنون نتوانسته سه روزه به افکار عمومی خود و جهان درباره حادثه مشابه، اطلاع رسانی کند.

قشقاوی به توئیت‌های بی‌فایده ترامپ درباره شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: مردم داغدار ایران از یک سو یاد شهدای حادثه هواپیمای اوکراین را گرامی می‌دارند و از سوی دیگر برای برگزاری باشکوه‌ترین مراسم اربعین شهید سلیمانی آماده می‌شوند.

وی گفت :نمی‌دانم مقامات آمریکایی پس از برگزاری این مراسم تاریخی که با مشارکت بی‌نظیر مردم ایران برگزار می‌شود، دیگر چه توئیتی خواهند زد.

بر اساس اعلام سفارت ایران در اسپانیا این مصاحبه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف این کشور اروپایی بازتاب پیدا کرده است.

کلید واژه ها: حسن قشقاوی سقوط هواپیمای اوکراینی


نظر شما :