سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه: ترور سلیمانی رفتار تحریک آمیزی از جانب آمریکا بود

۲۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۹ کد : ۱۹۸۸۸۴۰ سرخط اخبار

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی را رفتاری تحریک آمیز از این کشور بدون در نظر گرفتن عواقب و پیامدهای آن در دراز مدت، توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اقدام آمریکا در ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» را «رفتاری تحریک آمیز» توصیف کرد.

«ابراهیم کالین» در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی ان ان» گفت  که کشورش نگران پیامدهای این اقدام آمریکایی در دراز مدت و تأثیر [منفی] آن بر بهبود اوضاع عراق، علاوه بر روند سیاسی در سوریه و تلاش‌های صلح در یمن است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: «وقتی چنین اقداماتی انجام می‌شود ممکن است در کوتاه مدت دستاوردهای سیاسی داشته باشند، اما همه را در معرض خطر قرار می‌دهد».

کالین با بیان اینکه کشورش با هدف جلوگیری از موج جدید خشونت در حال مذاکره با ایالات متحده و ایران است، افزود: «ایران یک بازیگر مهم در منطقه است و نباید از آن غافل شد».

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از بیان موضع ترکیه نسبت به توجیهات آمریکایی‌ها در رابطه با ترور سردار سلیمانی امتناع ورزید و فقط گفت: «آنها دلایل خود را دارند».

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه، سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی و شماری دیگر در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف حمله تروریستی آمریکا قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پاسخ به این جنایت آمریکا،‌ بامداد چهارشنبه هفته گذشته چند موشک بالستیک به سمت پایگاه‌های آمریکایی در عراق شلیک کرد.

کلید واژه ها: ترور سردار سلیمانی


نظر شما :