موسوی: اقدامات اخیر فرانسه مداخله جویانه و فاقد مبنای حقوقی است

۰۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰ کد : ۱۹۸۸۴۶۹ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام وزارت خارجه فرانسه در فراخوانی سفیر کشورمان در پاریس و بیانیه این کشور درباره یک تبعه ایرانی را اقدامی مداخله جویانه دانست.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدام وزارت خارجه فرانسه در فراخوانی سفیر کشورمان در پاریس و بیانیه آنها اظهار داشت: بیانیه وزارت خارجه فرانسه در خصوص یک تبعه ایرانی اقدامی مداخله جویانه بوده و درخواست فرانسه را فاقد مبنای حقوقی می‌دانیم، زیرا فرد مورد نظر (خانم عادلخواه) تبعه ایران است و به اتهام «ارتکاب اعمال جاسوسی» بازداشت شده است و وکیل ایشان از جزئیات پرونده اطلاع داشته و پرونده وی توسط قوه قضائیه در دست بررسی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص یک تبعه فرانسوی نیز که با اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» بازداشت می باشد، افزود: وی تاکنون چند بار دسترسی کنسولی داشته است و وکیل او از اتهاماتش مطلع بوده و با مقامات قوه قضائیه در ارتباط است.

موسوی خاطر نشان کرد: فضاسازی ها نمی تواند مانع رسیدگی به این پرونده ها توسط قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران شود؛ به خصوص در رابطه با اتهامات امنیتی که به این دو فرد وارد شده است.

کلید واژه ها: ایران و فرانسه سید عباس موسوی


( ۱ )

نظر شما :