عبدالله: جمهوری اسلامی ایران متحد استراتژیک افغانستان است

۰۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۸ کد : ۱۹۸۸۴۰۵ سرخط اخبار

رییس اجراییه افغانستان در دیدار سفیر ایران در کابل، جمهوری اسلامی را از متحدان استراتژیک و دوستان نزدیک افغانستان خواند و از همکاری‌های این کشور با افغانستان در دوره‌های مختلف قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل با «عبدالله عبدالله» رییس اجرائیه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که شب گذشته در محل ریاست اجراییه افغانستان انجام شد، عبدالله، تقرر امینیان به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

عبدالله همچنین در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را از متحدان استراتژیک و دوستان نزدیک افغانستان خواند و از همکاری‌های این کشور با افغانستان در دوره‌های مختلف تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این دیدار، بهادر امینیان سفیر جدید ایران در کابل، افغانستان را از دوستان نزدیک جمهوری اسلامی ایران خواند و تاکید کرد که توسعه و امنیت در افغانستان به معنای توسعه و امنیت در ایران است.

وی همچنین افزود که روابط دو کشور بر ارزش‌ها و پیوندهای مشترک تاریخی-فرهنگی استوار است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل ابراز امیدواری کرد که در جریان مسوولیت و وظیفه‌ خود برای توسعه و استحکام روابط میان دو کشور گام‌های موثر بردارد.

در این دیدار همچنین دو طرف درباره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح و روابط دو جانبه میان ایران و افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

کلید واژه ها: عبدالله عبدالله


( ۲ )

نظر شما :