محمد احمدیان که بود؟

۲۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۹ کد : ۱۹۸۶۹۶۲ سرخط اخبار

محمد احمدیان رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی عصر روز جمعه در آستانه اربعین در ۶۳ سالگی بر اثر عارضه قلب درگذشت.

به گزارش ایسنا، احمدیان از اواخر سال ۸۸ تا امروز (جمعه ۲۶ مهرماه) به عنوان رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی و نیز پیمانکار ایرانی نیروگاه اتمی بوشهر مشغول به کار بود.

محمد احمدیان متولد سال ۱۳۳۵ معاون سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی بود که سابقه معاونت امور برق وزارت نیرو در دولت سید محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد را نیز داشت.

وی پس از اخذ دیپلم در رشته ریاضی در سال ۱۳۶۲ در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شد. سپس کارشناسی ارشد (۱۳۶۶) و دکتری (۱۳۷۰) را در همین رشته در دانشگاه یومیست انگلستان با موفقیت پشت سر گذراند.

وی در سال ۱۳۶۹ رسما با مرتبه استادیار در دانشگاه صنعت آب و برق، وزارت نیرو فعالیت خود را آغاز کرد و مناصبی همچون معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی (۸۷-۸۵)، معاون وزیر نیرو و رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توانیر (۸۵-۸۰) معاون وزیر نیرو در امور برنامه ریزی و نظارت (۸۰-۷۷) معاون وزیر نیرو در امور آموزش و نیروی انسانی (۷۷-۷۶) و رییس دانشکده صنعت آب و برق (۷۶-۷۰) را در کارنامه کاری خود دارد.

دکتر احمدیان همچنین با عضویت در شوراها، کمیته‌ها، مجامع، هیات‌های امنا و هیات مدیره‌های مختلف فعالیت‌های تخصصی زیادی را به انجام رسانده است.

احمدیان علاوه بر نشر مقالاتی در مجلات معتبر داخلی ۵ مقاله نیز در نشریات خارجی منتشر نموده و یک طرح تحقیقاتی با عنوان طراحی و ساخت آزمایشگاه کامپیوتری بررسی و بهره برداری از سیستم‌های قدرت را به پایان رسانده است.

محمد احمدیان، رییس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی و معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی ایران آذر سال ۱۳۸۹ از سوی علی‌اکبر صالحی به عنوان قائم مقام این سازمان منصوب شد. او پیش از  سال ۸۹ مدیرعامل شرکت سورنا (شرکت ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های اتمی) بود که جانشین احمد فیاض‌بخش رئیس وقت شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی شد. او از اواخر سال ۱۳۸۸ به عنوان رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی فعالیت خود را آغاز کرد.

شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی پیمانکار ایرانی قرارداد ساخت و تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر است.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :