وزیر خارجه آلمان کاهش تحریم های روسیه را بی معنی خواند

۰۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۱ کد : ۱۹۸۵۷۲۲ سرخط اخبار

ایرنا – وزیر امور خارجه آلمان که به روسیه سفر کرده است مخالفت خود با کاهش تحریم های روسیه را اعلام کرد و گفت که از نظر آلمان دلیلی برای کاهش تحریم های روسیه وجود ندارد.

هایکو ماس در گفت وگو با خبرنگاران آلمانی اظهار داشت: پیش از گفت وگو درخصوص کاهش احتمالی تحریم ها در مورد روسیه، این کشور باید گام های مشخصی را برای حل و فصل مناقشه در اوکراین بردارد.
وی ادامه داد: تاکنون این امر (کاهش تحریم ها) غیرممکن بوده و تا زمانی که این وضعیت ادامه داشته باشد، سخن گفتن در مورد کاهش تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه بی معنی است.

وزیر خارجه آلمان خاطرنشان کرد که در هنگام دیدارش از مسکو چنین بنظر رسید که امکانات جدیدی برای دستیابی به پیشرفت در امر حل و فصل بحران در شرق اوکراین وجود دارد.
ماس این را نیز گفت که خواهان برگزاری هر چه سریعتر مذاکرات در چارچوب گروه نورماندی برای حل مساله اوکراین است.
گروه نورماندی از روسیه، آلمان، اوکراین و فرانسه تشکیل شده و هدف آن یافتن راهی برای پایان دادن به اختلافات داخلی در اوکراین میان دولت و جدایی طلبان در شرق این کشور است.
ماس روز گذشته با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار کرد و مساله اوکراین نیز جزو موضوعات مورد بحث دو وزیر بود.
وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس مطبوعاتی با همتای روسی خود با تاکید بر لزوم از سرگیری روند حل و فصل بحران در شرق اوکراین گفت که با روی کار آمدن ولادیمیر زلنسکی در اوکراین شانس واقعی برای حل مناقشه در دونباس بوجود آمده است.
وی افزود: ما خرسندیم که رئیس جمهوری روسیه نیز به تازگی در سفر به فرانسه به پدید آمدن چنین فرصتی اشاره کرد.

کلید واژه ها: آلمان تحریم های روسیه


نظر شما :