نشریه پولیتیکو مطرح کرد: پیشنهاد یک سناتور آمریکایی به ترامپ برای دیدار با ظریف

۲۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۹۸۴۹۴۴ سرخط اخبار

به ادعای نشریه پولیتیکو، یک سناتور آمریکایی از ترامپ درخواست کرده‌ است تا با هدف کاهش تنش‌های میان واشنگتن و تهران با وزیر امور خارجه ایران که اکنون در نیویورک به سر می‌برد دیدار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه پولیتیکو، رند پاول، یک سناتور آمریکایی در آخرهفته گذشته از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور اجازه یک ماموریت حساس دیپلماتیک را خواست.

چهار مقام رسمی گفته‌اند که پاول پیشنهاد کرده است که با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نشستی داشت باشد تا به نیابت از رئیس جمهور پیشنهاد مصالحه بدهد. هدف این کار، کاهش تنش میان دو کشور است و ترامپ این ایده را تایید کرده است.

بسیاری از مقامات دولتی نگران هستند که مداخله  پاول موجب ایجاد تهدید برای خراب کردن «کارزار فشار حداکثری» رئیس جمهور آمریکا علیه تهران شود.

مشخص نیست که این سناتور با ظریف دیدار کند یا نه. خود او و دفتر کارش درخواست‌های متعدد برای ارائه توضیحاتی در این باره را رد کردند. تمایل رئیس جمهور برای انتخاب کردن پاول به عنوان فرستاده‌ای برای دیدار با یک مقام بلندپایه ایرانی، هم نشان رویکرد غیرمعمول وی در سیاست خارجی و تمایل پابرجای وی برای ترغیب مقامات ایران به آمدن بر سر میز مذاکره است. اگرچه معاونان وی  به اعمال فشار بر ایران تا سر حد پذیرش درخواست‌های آمریکا تهدید می‌کنند.

سناتور رند پاول مدت‌ها درباره مداخله در کشورهای خارجی هشدار داده و با مقامات دولت ترامپ بر سر احتمال یک  درگیری نظامی با ایران برخورد داشته است.

وی همچنین سیاست دولت کنونی آمریکا را مورد انتقاد قرار داده و استدلال کرده بود که ایرانی‌ها تحریم‌های دولت ترامپ را اقدامی از نوع جنگ  تلقی می‌کنند.

رند پاول با مقامات تندرو دولت آمریکا از جمله جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور مخالف بوده است.

مقامات ایرانی به درخواست توضیحاتی در این باره پاسخی نداده‌اند.

به گزارش ایسنا، این ادعا از سوی نشریه پولیتیکو در حالی مطرح می‌شود که هنوز مقامات رسمی کشورمان آن را تایید را رد نکرده‌اند.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :