ارتش: نظامیان هند، پاکستان و عمان در ایران آموزش می‌بینند

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۰ کد : ۱۹۸۲۱۲۹ سرخط اخبار

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران(دافوس) اعلام کرد که دانشجویان نظامی از کشورهای هند، پاکستان و عمان در حال طی کردن دوره های آموزشی در این دانشگاه هستند.

امیر سرتیپ «حسین ولیوند زمانی» در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: علاوه بر عمان، هند و پاکستان ، درخواست هایی نیز از دیگر کشورها به منظور جذب دانشجو داریم که در صورت موافقت سلسله مراتب فرماندهی کار پذیرش آنها انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه با کشورهای دوست تبادل دانشجو داریم، گفت: علاوه بر حضور دانشجویان خارجی در دافوس، دانشجویان خود را نیز به منظور طی کردن دوره های آموزشی و فراگیری علوم نظامی به دیگر کشورها اعزام می کنیم.

**آموزش رویارویی با تهدیدات جدید
فرمانده دانشگاه جنگ بررسی جنگ های منطقه ای و فرا منطقه ای، برگزاری دوره عملی و برگزاری رزمایش های مختلف مشترک‌‌ بر روی نقشه را از جمله مراحل دوره های آموزشی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشجویان حاضر در این دانشگاه به منظور رویارویی با تهدیدات جدید و انواع جنگ ها از جمله جنگ های نیابتی نیز آموزش می بینند.
امیر ولیوند توضیح داد: تمامی جنگ های جهان و تهدیدات پیش رو در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد تا فرماندهان برای رویارویی احتمالی با آنها آشنا شوند.
وی اظهار داشت: این دانشگاه با قدمتی 85 ساله توانسته در پرتو ایمان و عزم راسخ در راستای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطالبات معمار کبیر انقلاب اسلامی و فرامین فرمانده معظم کل قوا گام بردارد.
فرمانده دافوس افزود: این دانشگاه در چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی گام‌های مهمی در جهت ارتقای سطح آموزش دانشجویان دوره دافوس و در مسیر دستیابی به رشته دکترای حرفه‌ای فرماندهی عملیات مشترک و مرکب برداشته است.
امیر ولیوند گفت: هدایت عملیات نظامی در سطح لشکر و بالاتر در صحنه جنگ یا عملیات مشترک، رشته کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی با هدف بهبود و توسعه مهارت اجتماعی، شناخت مسائل پیچیده فرماندهی و ستاد، آموزش دانشجویان نظامی و غیرنظامی در رشته‌های کارشناسی ارشد دولت و مدیریت آموزش از دیگر مواردی است که این دانشگاه به آن اهتمام داشته است.
وی ادامه داد: همچنین برگزاری دوره اول اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه دیپلماسی دفاعی، اجرای برنامه‌های بصیرت‌افزایی، اخلاق و مسائل اعتقادی و امنیتی دانشجویان با برگزاری کلاس‌های تخصصی از دیگر فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه است.

**تاکید فرمانده ارتش بر حضور دانشجویان خارجی
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در هفته گذشته بر حضور دانشجویان خارجی در این دانشگاه تاکید کرد و گفت: این دانشگاه به لحاظ زیرساخت های سخت افزاری و علمی و محتوایی و تجربیات و بهره گیری از اساتید، دارای ظرفیت‌های لازم برای پذیرش دانشجویان خارجی است.
وی با بیان اینکه کمتر کشوری امروز از این ظرفیت‌ها و تجربه دوران دفاع مقدس برخوردار است، افزود: تمام آن چیزی که یک دانشجو برای ارتقای توان فرماندهی، سطح علمی و افزایش تجربه خود در حوزه نظامی و تصمیم گیری نیاز دارد در این دانشگاه وجود دارد و ما هیچ مشکلی از نظر پذیرش دانشجو برای آماده کردن آن برای رده‌های بالاتر نداریم و البته پذیرش دانشجو بستگی به روابط فیمابین و دیپلماسی دارد.
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه امروز درخواست هایی از کشورهای دوست و هم پیمان برای حضور در این دانشگاه وجود دارد، افزود: هم اکنون از برخی کشورها نمایندگانی در این دانشگاه حضور دارند و آموزش های لازم را می بینند.
سرلشگر موسوی عنوان کرد: ارزیابی ما از حضور دانشجویان خارجی این است که آنان ارزش زیادی برای دوره فرماندهی و ستاد آجا قائل هستند.
دانشگاه فرماندهی و ستاد که به اختصار دافوس خوانده می‌شود، به ارائه دوره‌های تخصصی آموزش علمی و نظامی در مقطع های بالاتر از کارشناسی ارشد باید توسط نیروهای نظامی گذارنده شود.

کلید واژه ها: ارتش جمهوری اسلامی ایران


( ۲ )

نظر شما :