وزیر دفاع: باید بر توان داخلی برای عبور از شرایط تحریم تکیه کنیم

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۸ کد : ۱۹۸۱۵۶۵ سرخط اخبار

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: باید بر توان داخلی برای عبور از شرایط تحریم و غلبه بر مشکلات تکیه کرد.
به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» صبح سه شنبه در جمع فرماندهان بهداری نیروی زمینی سپاه در ستاد فرماندهی این نیرو، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در اوج شکوفایی است و می‌تواند تا سالیان سال راه خود را به پیش ببرد.
وی افزود: دشمنان تلاش می‌کردند انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، با سختی های بسیاری روبرو شود اما خدا را شاکریم که موفق نشدند.
وزیر دفاع تصریح کرد: اقداماتی که آنها علیه ایران انجام دادند ابتدا برای مردم و سپس ‌برای سایر بخش ها مشکلاتی ایجاد کرد که به فضل الهی از آن نیز با سرعت عبور می کنیم. این اقدامات دشمن برای ما تبدیل به فرصتی ارزشمند است.
امیر حاتمی با تاکید بر این که برای عبور از مشکلات باید به داخل کشور توجه داشته باشیم، گفت: این موضوع در نیروهای مسلح به صورت کامل محقق شده است.
وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت بهداری رزمی اشاره کرد و گفت: موضوع بهداری رزمی در سپاه به شکل کاملا عملیاتی است؛ ما باید بتوانیم خدمات خوبی به رزمندگان ارایه دهیم. 
امیر حاتمی با بیان این که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مردمی هستند و عمق راهبردی خود را درون مردم می دانند، افزود: همه اقدامات در کشور به دست مردم انجام شده است از این رو بسیار مهم است که به خوبی این خدمات را ارایه دهیم.
وی به حادثه خیز بودن کشور اشاره و خاطرنشان کرد: باید خود را برای امداد رسانی و خدمات رسانی به مردم آماده کنیم؛ در زلزله ورزقان دشمن سوء استفاده کرد اما در زلزله کرمانشاه به دلیل نزدیک بودن نیروهای مسلح این اتفاق نیفتاد و خدمات رسانی به بهترین شکل انجام‌ شد.
وزیر دفاع همچنین گفت: موضوع پزشکی از راه دور را باید جدی بگیریم، زیرا ایران کشوری پهناور است و نمی‌توانیم تمام امکانات را به سرعت به همه نقاط منتقل کنیم، از این رو به واسطه سامانه پزشکی از راه دور می توانیم تیم های پیش رو را اعزام و هدایت کنیم.
امیر حاتمی افزود: در کشور هیچ‌ محدودیتی برای ساخت سامانه های پزشکی از راه دور و خدمات آمبولاس زرهی وجود ندارد؛ در زمینه بالگردهای امدادی نیز اقدامات مطلوبی تاکنون انجام شده است.
وزیر دفاع در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: دشمن تصمیمی جدی برای ایجاد محرومیت در کشور به واسطه تحریم ها گرفته است؛ با سرعت می توانیم از این تهدید فرصت آفرینی کنیم.
امیر حاتمی افزود: حتما ما می توانیم هرجایی که دشمن خارج شد بلافاصله آنجا را پر کنیم به این ‌معنی که کمک خواهیم کرد تا مردم این جایگاه ها را به بهترین شکل پر‌ کنند.

کلید واژه ها: امیر حاتمی


نظر شما :