بازتاب دیدار رهبران جهاد اسلامی فلسطین با رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های صهیونیستی

۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۲ کد : ۱۹۸۰۹۰۹ سرخط اخبار

دیدار هیئت بلندپایه جنبش جهاد اسلامی فلسطین با رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنان مهم معظم‌له درباره فلسطین در رسانه‌های رژیم صهیونیستی بازتاب داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، روزنامه یسرائیل هیوم رسانه نزدیک به بنیامین نتانیاهو به‌تفصیل به این سخنان پرداخت. «نیتا بار»، نویسنده این گزارش ساعاتی بعد از انتشار خبر دیدار هیئت عالی‌رتبه جهاد اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنان ایشان درباره فلسطین در گزارشی در این رابطه نوشت: «مسئولین عالی‌رتبه جهاد اسلامی با رهبر ایران در تهران دیدار کردند که طی آن رهبر ایران وعده داد اگر فلسطینان به مقاومت خود ادامه دهند می‌توانند دولت خود را در تل‌آویو برپا کنند.

رهبر ایران تأکید کرد "فلسطینیان به‌زودی دولت خود را به‌پایتختی تل‌آویو ایجاد خواهند کرد"، "پیروزی‌های فلسطینیان طی چند سال اخیر بیانگر آن است که آنها قادر به تشکیل دولت خود خواهند بود، زیرا دستاوردهایی داشته‌اند که تمام ارتش‌های عربی هم قادر به تحقق آن نبودند".

در بخش دیگری از سخنان رهبر ایران آمده است "با وجود فشارهای زیادی که علیه ما وارد می‌شود، ولی هرگز از وظیفه دینی و مقدس خود در حمایت از مردم فلسطین در جنگ علیه صهیونیستها چشم‌پوشی نخواهیم کرد".

رهبر ایران همچنین تهدید کرد اگر درگیری رخ دهد هزاران موشک مقاومت بر روی تل‌آویو و شهرک‌های دیگر صهیونیستی فرود خواهند آمد. رهبر ایران ضمن ستایش از مقاومت، آن را تنها راه تحقق آزادی فلسطینیان توصیف کرد».

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در خبری کوتاه در این رابطه جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره توانمندی ملت فلسطین در به‌زانو در آوردن رژیم صهیونیستی را تیتر کرده و به‌نقل از معظم‌له به مسئله موفقیت ملت فلسطین در انجام کاری که ارتش‌های عربی موفق به انجام آن نشدند، پرداخت.

شبکه 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی در این رابطه به مسئله اصابت هزاران موشک مقاومت به تل‌آویو اشاره و با استناد به گفتگوی زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با شبکه العالم ادعا کرده است رهبر جهاد اسلامی بخش‌هایی از طرح ایران برای تهاجم علیه اسرائیل را از شمال و جنوب اعلام کرد. این رسانه به‌نقل از النخاله افزود: سال آینده شاهد تغییرات بزرگی به‌نفع مقاومت خواهیم بود.

در همین راستا، پایگاه عبری‌زبان دبکا هم در گزارشی تحلیلی ادعا کرد رهبر جهاد اسلامی با مسئولین ایرانی در تهران بر سر تشکیل اتاق عملیات مشترک در نوار غزه با حضور حزب‌الله و گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراقی به توافق رسیده است.

بر اساس ادعاهای این پایگاه عبری‌زبان رژیم صهیونیستی، اتاق عملیات ضداسرائیلی در نوار غزه با حضور نمایندگانی از حزب‌الله و شبه‌نظامیان شیعه عراق گسترش پیدا خواهد کرد.

به‌زعم دبکا این اتاق مشترک که جزو برنامه‌های راهبردی تهران است، می‌تواند در جنگ بعدی با گشودن جبهه دوم فشار را بر حماس و جهاد اسلامی کاهش دهد.

کلید واژه ها: ایران و اسرائیل جهاد اسلامی فلسطین


( ۳ )

نظر شما :