آمریکا یک ژنرال سابق اسرائیلی را به خاطر دامن زدن به درگیری‌های سودان جنوبی تحریم کرد

۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۱ کد : ۱۹۸۰۶۲۶ سرخط اخبار

آمریکا تحریم‌هایی را علیه یک ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی به خاطر دامن زدن درگیری‌های داخلی در سودان جنوبی اعمال کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، آمریکا ژنرال "یسرائیل زیو"، از افسران سابق ارتش اسرائیل را به فروش سلاح و مهمات به دولت و گروه‌های مخالف در سودان جنوبی متهم کرده است.

در همین راستا، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: یسرائیل زیو که صاحب یک گروه مشاوره امنیتی است، از یک شرکت زراعی به عنوان پوششی برای فروش سلاح به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به دولت سودان جنوبی، از جمله تفنگ، نارنجک، موشک انداز و آرپی‌چی استفاده کرده است.

طبق این بیانیه، زیو همزمان که اعتماد مقامات بلند پایه در دولت سودان جنوبی را با رشوه و وعده حمایت امنیتی به دست آورده بود، برای حمله مزدوران به میادین نفتی و زیرساخت‌های دولت سودان جنوبی هم برنامه‌ریزی می‌کرده تا به این ترتیب تنش‌هایی ایجاد کند که تنها به واسطه شرکت خود او قابل حل باشد.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین تحریم‌هایی را علیه دو مقام سابق دیگر در سودان جنوبی وضع کرد.

سیگال ماندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی نیز تاکید کرد که این وزارتخانه تمامی افرادی را که برای تحریک درگیری‌های سودان جنوبی سرباز،‌ خودرو زرهی و یا سلاح در اختیار طرفین درگیر قرار داده‌اند، هدف تحریم قرار می‌دهد.

کلید واژه ها: سودان جنوبی اسرائیل ایالات متحده امریکا


( ۱ )

نظر شما :