انتشار نامه یک خواننده در نیویورک تایمز

نفرت ترامپ از ایران اسباب رنج ما خواهد شد

۰۸ آبان ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۰ کد : ۱۹۷۹۷۸۷ اخبار اصلی آمریکا پرونده هسته ای
شاهزاده محمد بن سلمان و خاندان سلطنتی احتمالا به خاطر قتل جمال خاشقجی تقاص اندکی خواهند داد، اما ایرانی ها به دلیل نفرت عجیب و غریبی که ترامپ، هواداران اش و بسیاری در کنگره نسبت به ایران دارند  به درد کشیدن ادامه خواهند داد.
نفرت ترامپ از ایران اسباب رنج ما خواهد شد

دیپلماسی ایرانی: 

خطاب به سردبیر نیویورک تایمز :

من بی اندازه قدردان سرمقاله 17 اکتبر نشریه شما درباره این موضوع هستم که سیاست دولت ترامپ در خصوص ایران ممکن است به واسطه قتل جمال خاشقجی توسط سعودی دچار تعدیل شود. این مقاله بی خردی محض نهفته در تخاصم پرزیدنت ترامپ علیه ایران را برجسته می کند. علی رغم اینکه ایران با توافق بین المللی کنترل تسلیحاتی پایبند مانده مورد تحریم قرار گرفته است.

نمی شود ایران را بهترین طرفدار حقوق بشر خواند و در منطقه خاورمیانه نیز سیاست خود را دارد، اما در مقایسه با عربستان سعودی، ایران دموکراسی توماس جفرسون را دارد. شاهزاده محمد بن سلمان و خاندان سلطنتی احتمالا به خاطر قتل جمال خاشقجی تقاص اندکی خواهند داد، اما ایرانی ها به دلیل نفرت عجیب و غریبی که ترامپ، هواداران اش و بسیاری در کنگره نسبت به ایران دارند  به درد کشیدن ادامه خواهند داد.

بحران گروگاتگیری در ایران 39 سال پیش به وقوع پیوست. وقت گذشتن از آن فرا رسیده است. پرزیدنت باراک اوباما این موضوع را تشخیص داد.

ایران می تواند برای حل و فصل برخی مشکلات ستیزه گرایانه در منطقه، از افغانستان تا سوریه، بسیار مفید باشد. ایران به طور قطع می تواند نقش بسیار سازنده تری از عربستان سعودی ایفا کند. بگذارید به خاطر داشته باشیم که اغلب هواپیماربایان در 11 سپتامبر اهل عربستان سعودی بودند. هیچ کدام از آنها ایرانی نبودند.

آندرو ون ولزن - خواننده نیویورک تایمز از تورنتو

منبع: نیویورک تایمز / ترجمه تحریریه دیپلماسی ایرانی / 33

کلید واژه ها: دفاع نیویورک تایمز از ایران مقایسه دموکراسی ایران و عربستان فشار تحریم ها بر مردم


( ۵ )

نظر شما :