وزیر خارجه کویت در نشست شورای امنیت: از بابت یمن نگرانیم اما ایران به وظایف هسته‌ای خود عمل می‌کند

۰۴ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۲ کد : ۱۹۷۹۲۰۲ سرخط اخبار

وزیر خارجه کویت با ابراز نگرانی از آن چه دخالت‌های ایران در یمن خواند و با بیان این که ایران به وظایف هسته‌ای خود عمل می‌کند، ادعا کرد که بر اساس گزارش‌های سازمان ملل این نگرانی را داریم که برخی از کشورهای عربی از حمایت تجهیزاتی ایران برخوردار هستند و ما نگران این دخالت‌ها در کشورهای عربی هستیم.

به گزارش ایسنا، صباح الخالد  الحمد الصباح، وزیر خارجه کویت در سخنان خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما اخیرا شاهد فجایعی بودیم که حملات شیمیایی توسط دولت‌ها و گروه‌ها در سوریه انجام شد و بار دیگر تاکید می‌کنیم که خطر سلاح‌های کشتار جمعی بر خلاف قوانین و کنوانسیون‌هایی که وجود دارد رو به کاهش نیست.

وی با بیان اینکه استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی یک مورد از زیر پا گذاشتن صلح و امنیت است گفت: دولت پادشاهی عربستان شاهد حملات بی‌سابقه نظامی با موشک‌های بالستیک از طرف روس‌ها بر اماکن مذهبی و غیر مذهبی است و کویت بار دیگر این اقدامات را محکوم می‌کند و شورای امنیت مسئولیت دارد تا به این مسائل رسیدگی کند. دولت من آماده است که به حملاتی که به عربستان می‌شود پایان دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد که سرزمین‌ یمن تبدیل شده به شلیک‌ موشک‌هایی که ایران تامین کرده است موشک‌هایی که کشتیرانی و باب‌المندب را تهدید کرده است و این موردی از نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است.

وزیر خارجه کویت افزود: اتحادیه عرب از ایران خواستار شد تا اقدامات خود را متوقف کند و این گونه اقدامات را علیه کشورهای منطقه می‌داند.

وی ادامه داد: آرزوی ما رسیدن به صلح و امنیت است و برای ما بسیار مهم است که منطقه‌ای عاری از سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه ایجاد شود.

وزیر خارجه کویت افزود: از نویسندگان قطعنامه 1995 خاورمیانه می‌خواهم که مسئولیت‌های خود را به دوش بگیرند زیرا سلاح‌های هسته‌ای فقط محدود به امروز نیست.

وی در ادامه سخنان خود از تلاش‌های ترامپ برای کاهش تنش در شبه جزیره کره قدردانی کرد و گفت: این اقدامات در راستای حفظ امنیت و انسجام اعضای شورای امنیت بود و لازم است که بتوانیم به یک توافق پایدار صلح در شبه جزیره کره برسیم.

کلید واژه ها: یمن شورای امنیت


نظر شما :