خوشرو: اقدامات آل‌سعود در راستای سیاست‌های آمریکاست

۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۷ کد : ۱۹۷۸۸۰۹ سرخط اخبار

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل گفت: روند فزاینده یک جانبه گرایی، سیاست‌های مداخله جویانه و اعمال تحریم های یکجانبه اقتصادی، مالی و تجاری باهدف پیشبرد اهداف سیاست خارجی، تهدیدی علیه ارتقاء صلح و امنیت در سطح بین المللی و منطقه‌ای است.

به گزارش ایسنا، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، روز چهارشنبه در نشست عالی رتبه‌ای که تحت عنوان "ارتقاء فرهنگ صلح" در محل مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد گفت: سیاست‌های مداخله جویانه، اقدامات نظامی علیه کشورهای مستقل، تقویت تروریسم و خشونت گرائی در جهان و بویژه در خاورمیانه از تاثیرات سیاست‌های یکجانبه، مداخله گرایانه و کوته بینی آمریکاست.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل ادامه داد: تلاش مذبوحانه برای مشروعیت بخشیدن به ادامه اشغال سرزمین مردم فلسطین از طریق نفی واقعیت‌های تاریخی از جمله منشاء بحران های خاورمیانه است و به تحقق صلح صدمه جدی میزند. ایجاد القاعده، حمله نظامی به عراق و افغانستان، حمایت از گروهای تروریستی تکفیری توسط عمال منطقه‌ای که موجب تقویت داعش گردید از جمله چالش های جدی است که باید به فوریت به آن پرداخت.

وی در پاسخ به نماینده عربستان که جمهوری اسلامی ایران را متهم به حمایت از تروریسم نمود گفت: عربستان جبهه النصره، داعش و دیگر گروهای تروریستی، افراطی و تکفیری را تسلیح و حمایت نظامی نمود و بموازات آن کودکان بی گناه در یمن را بمباران کرد که اینگونه اقدامات، مخرب صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه و در جهت تامین اهداف منطقه‌ای آمریکاست.

خوشرو اضافه کرد: خروج از سازمان های بین المللی از جمله یونسکو و شورای حقوق بشر و همچنین خروج از معاهدات چند جانبه چون معاهده پاریس و توافق هسته با ایران که براساس سیاست "آمریکا نخست" صورت گرفت نمودهای سیاست های مغشوش، خودخواهانه و استکباری است که از نگرش افراطی یکجانبه گرایانه نشات می گیرد.

وی افزود که دیگر این رویکرد اثری بر کشورهای مستقل ندارد که می‌خواهند براساس منافع ملی و حق تعیین سرنوشت، در مورد نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود بطور آزادانه تصمیم بگیرند.

کلید واژه ها: غلامعلی خوشرو


نظر شما :