واکنش امریکا به تقسیم کار در حمله به پایگاه ایران در سوریه

۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۰ کد : ۱۹۷۶۱۲۸ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری به سؤالی درباره اینکه آیا بین این کشور و رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن مواضع ایران در سوریه تقسیم کار شده، پاسخ داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی خبری با حضور خبرنگاران به سؤالاتی درباره انتخابات آتی عراق، مواضع ایران در قبال این کشور و «تقسیم کار» بین واشنگتن و رژیم صهیونیستی در قبال سوریه جواب داد.

یکی از خبرنگاران در نشست وزارت خارجه آمریکا به «هیثر نوئرت» گفت: «درباره هدف قرار دادن اهداف ایرانی (در سوریه) اکنون یک نوع تقسیم کار و یک سیاست اعلام نشده بین ایالات متحده و اسرائیل وجود دارد که شما (آمریکا) به مراکز سلاح های شیمیایی حمله می کنید اما اسرائیلی ها به پایگاه های ایرانی در سوریه حمله می کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون دادن پاسخ صریح به این سؤال گفت: «باید بگویم که من نمی توانم درباره اینکه اسرائیل شاید در سوریه کاری انجام داده است یا انجام نداده است، چیزی را تأیید کنم یا در هر جای دیگری. به همین دلیل من شما را (درباره این جواب دادن به این سؤال) به دولت اسرائیل ارجاع می دهم. اوکی؟ اوکی؟»

این سؤال و جواب درباره تقسیم کار بین واشنگتن و تل آویو در حالی انجام شده که به دنبال تجاوز نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به «تی ۴» سوریه چند تن از مستشاران ایرانی مدافع حرم به شهادت رسیدند. مقام های ایرانی درباره این تجاوز نظامی اعلام کرده اند که این حمله صهیونیست ها بدون پاسخ نخواهد ماند.

در بخش دیگری از این نشست، خبرنگاری از نوئرت درباره برخی نگرانی های برخی از متحدان و شرکای آمریکا نسبت به مواضع این کشور در قبال ایران پرسید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «این دولت (دولت ترامپ) در قیاس با دولت های اخیر به ویژه دولت قبل (دولت اوباما) موضع سرسختانه تری نسبت به ایران اتخاذ کرده است و ما ایران را با نگاه کلی به اقدامات بد و شرورانه ای که انجام می دهد، نگاه می کنیم و نه فقط اقداماتش در منطقه بلکه اقداماتش در سراسر جهان.»


نظر شما :