آیا ناتو به این مساله توجه دارد؟

ایالات متحده قهرمان لیگ ترورهای سیاسی

۰۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۷۵۶۳۹ اخبار اصلی اروپا آمریکا
آنهایی که در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کنند باید بیشتر مراقب باشند چرا که حقیقت این است که ناتو به اندازه کافی عاقل است که دریابد دولت روسیه در اقدامی تروریستی در این سطح شرکت نخواهد کرد.
ایالات متحده قهرمان لیگ ترورهای سیاسی

نویسنده: مایک والش

دیپلماسی ایرانی: ترزا می در روز 12 مارس انگشت اتهام خود را درباره حمله با گاز اعصاب به جاسوس سابق بریتانیا به سوی ولادیمیر پوتین گرفت. رهبر بریتانیا اعلام کرد که شواهد نشان می دهد روسیه پشت قضیه حمله به جاسوس دوجانبه سرگی اسکریپال در سالیسبری بوده است.

جالب است که نخست وزیر انتخاب نشده بریتانیا از گفتن این حقایق خودداری کرده است: روسیه نه تنها تولید این گاز را متوقف کرده بلکه همه ذخایر آن را نابود کرده و این مساله به تایید سازمان بین المللی مبارزه با سلاح های شیمیایی رسیده است. زمانی هم که چنین حقایقی به نخست وزیر غیرمحبوب گوشزد شد او از پاسخ دادن و اعتراف به اینکه واکنش او بر اثر شوک و برخلاف پروتکل های دیپلماتیک انجام شده است سر باز زد. آنهایی که در خانه شیشه ای زندگی می کنند باید بیشتر مراقب باشند چرا که حقیقت این است که ناتو به اندازه کافی عاقل است که دریابد دولت روسیه در اقدامی تروریستی در این سطح شرکت نخواهد کرد. ایالات متحده، اسرائیل، انگلیس و اتحادیه اروپا در اتهامات تروریستی به روسیه مدرن بیش از حد پیش رفته اند. بین سال های 1970 تا 2013، 758 ترور در سرتاسر جهان اتفاق افتاده که تنها 8درصد آن در روسیه رخ داده است. ایالات متحده قهرمان لیگ ترورهای سیاسی است. از سال 1865 سران دولت آمریکا بیش از هر کشور دیگری ترور شده اند. آبراهام لینکلن در سال 1865؛ جیمز گارفیلد در سال 1882، ویلیام مک کینلی در سال 1901 و جان اف کندی در سال 1963. که این مورد آخر را می توان به طور قطع گفت که از سوی سازمان سیا انجام شده است.

تلاش برای ترور فرانکلین روزولت در میامی در تاریخ 15می 1933 انجام شد. رئیس جمهور آمریکا تئودور روزولت در سال 1912 مجروح شد و رونالد ریگان رئیس جمهوری دیگر در سال 1981 بر اثر سوء قصد به شدت زخمی شد. در نوامبر 1950، ملی گرایان پورتوریکو به دنبال سرنگونی و ترور رئیس جمهور هری ترومن بودند. در طول جنگ جهانی دوم موجی از خودکشی در میان رهبران ایالات متحده و اروپا وجود داشت. هری دکستر وایت، استفان دوگان و سفیر سابق ایالات متحده در بریتانیا، جان جی وینانت از این جمله بودند.

ژنرال ارتش ایالات متحده جورج پاتون هنگامی که با یک جیپ سفر می کرد دچار حادثه ای مشکوک شد و درگذشت و شایعاتی وجود دارد که زمان ترومن، رئیس جمهور به همسرش نامه ای نوشت و درآن اعتراف کرد که پیش بینی می کند هرگز نتواند بار دیگر رنگ خانه را ببیند. یکی از منتقدان سیاست آمریکا، معاون اول سابق، جیمز فورستال عمیقا دچار افسردگی شده بود و در اتاقی در بیمارستانی در واشنگتن دی سی بستری بود. در 22 می 1949 گفته شد که او به صورت اتفاقی از پنجره ای باز سقوط کرده است. چرا یک مرد با چنین وضعیتی در اتاقی نگهداری می شد که پنجره آن قفل نبود؟

ویلیام کلبی مدیر سیا که گفته می شد به زودی مسیر فردی مانند ادوارد اسنودن را طی خواهد کرد و به روسیه می رود به طور اتفاقی در حادثه قایقرانی به شکلی مرموز درگذشت. در ایالات متحده بیش از 40 مدیر عالی بانکی در شرایطی مشکوک جان خود را از دست داده اند. در اتحادیه اروپا مرگ هایی این چنینی به مراتب بیشتر از روسیه به وقوع پیوسته است. شاید اروپا تلاش دارد خود را به استانداردهای آمریکا نزدیک کند.

شاید خوب باشد که به یاد بیاوریم که جسد بیش از 12 شخصیت سیاسی برجسته در ایالات متحده در شرایطی مشکوک کشف شده است. آنها سناتور، از اعضای کنگره، دادستان فدرال، قاضی فدرال و فرماندار ایالت بودند. همگی درگیر شایعات فساد، سوء استفاده و مسائلی این چنینی بودند و در شرایطی مشکوک درگذشتند.

منبع: راشا اینسایدر/ مترجم: روزبه آرش

کلید واژه ها: مشکوک


نظر شما :