خبرهای ضد و نقیض درباره توافق برای واگذاری 95 درصد کل ثروتش

ولید بن طلال به چه بهایی آزاد شد؟

۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۷۴۷۳۹ اخبار اصلی خاورمیانه
ولید بن طلال چند ساعت بعد از گفت وگویش با خبرگزاری رویترز آزاد شد، وی در این گفت وگو هر گونه رفتار بد با خودش و تمایلش به واگذاری سهامش یا سرمایه اش در برابر آزادیش را رد کرد.
ولید بن طلال به چه بهایی آزاد شد؟

دیپلماسی ایرانی: آزادی ولید بن طلال، شاهزاده عربستانی بعد از نزدیک به گذشت دو ماه از زندانی شدنش در هتل ریتز کارلتون ریاض به همراه شماری از شاهزاده ها و مسئولین عالی رتبه و تجار بارز در عربستان، مورد توجه بسیاری از رسانه های جهان قرار گرفته است.

در همین رابطه مجله امریکایی فوربس به نقل از منابع آگاه خود که نامی از آنها به میان نیاورده گفت که توافقی میان مقامات عربستانی و شاهزاده ولید به دست آمده است که به موجب آن او از بخش عمده ای از دارایی های خود دست می کشد و سهام خود در شرکت خصوصی اش در عربستان را واگذار می کند در مقابل آزادی اش را به دست می آورد.

ولید بن طلال چند ساعت بعد از آزادیش در گفت وگو با خبرگزاری رویترز هر گونه رفتار بد با خودش و تمایلش به واگذاری سهامش یا سرمایه اش در برابر آزادیش را رد کرد. وی تاکید کرد، از اتهام های متعددی که به او زده شده بود، تبرئه شده است.  

مجله فوربس به نقل از منابع آگاه خود گفت که در صورتی که ثروتمندترین مرد خاورمیانه از دیدگاه این مجله، تصمیم بگیرد که به خارج از کشور سفر کند، آن گاه او یکی از افراد گزینش شده از سوی دولت عربستان محسوب خواهد شد.

این منابع آگاه در ادامه افزودند: «در صورتی که ولید بن طلال تصمیم بگیرد که عربستان را ترک کند و دیگر به آن بازنگردد، به طور رسمی اتهاماتی متوجه او خواهد شد و راه های تسلیم او به مقامات عربستانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

فوربس در ادامه گزارش خود می نویسد که سخنگوی ولید بن طلال از هر گونه اظهار نظر درباره این گزارش ها و ادعاها خودداری کرده است، در حالی که سفارت عربستان سعودی در ایالات متحده امریکا نیز گفته که هیچ اطلاعاتی درباره این افراد به خصوص ندارد و این مساله در چارچوب قوانین خصوصی و داخلی عربستان قابل تفسیر است.

بخش بزرگی از ثروت ولید بن طلال که در حدود 17.4 میلیارد دلار برآورد می شود در سهام شرکت خصوصیش است که در عربستان فعال است که 95 درصد کل ثروتش را شامل می شود. وی همچنین سهام هایی در شرکت های بزرگی مثل تویتر، سیتی گروپ و دیزنی و شرکت های دیگر دارد.

این منبع آگاه در پایان اظهاراتش گفت: «تا الآن روشن نیست که دولت آیا تصمیم های لازم برای تغییر قوانین این شرکت خصوصی برای تملک آن که 95 درصد سهم آن در مالکیت ولید بن طلال است و در بازار سهام عربستان عرضه شده است، خواهد گرفت یا خیر.»

این شاهزاده عربستانی همچنین زمین های بسیاری در خارج از ریاض و در جاهای دیگر دارد.

منبع: اسپوتنیک / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: ولید بن طلال


( ۲ )

نظر شما :