پوجدمون قصد بازگشت به اسپانیا را دارد

۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۵ کد : ۱۹۷۴۷۳۸ سرخط اخبار

رهبر فراری کاتالونیا قصد دارد، در بحبوحه تهدید به زندانی شدنش به اسپانیا بازگردد تا به عنوان رهبر این منطقه خودمختار مجددا انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، کارلس پوجدمون، رهبر فراری و برکنار شده منطقه خودمختار کاتالونیا قصد دارد تا در جلسه پارلمان منطقه ای که امروز (سه شنبه) برگزار می شود شرکت کند اما احتمال دستگیری وی وجود دارد.

وی به پارلمان کاتالونیا نامه ای ارسال کرده و از آن خواسته است تا حق حضور در جلسه پارلمان را بدون آنکه دستگیر شود، تضمین کند.

پوجدمون در پی اعلام استقلال غیرقانونی منطقه خودمختار کاتالونیا در اکتبر گذشته میلادی به بلژیک فرار کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا پارلمان کاتالونیا چنین اختیاری را به وی بدهد اما براساس حکم تعدادی از دادگاه های اسپانیا پوجدمون در صورت بازگشت به اسپانیا دستگیر می شود.

دادگاه قانون اساسی اسپانیا روز شنبه حکم داد که پوجدمون برای آنکه بتواند به عنوان رهبر منطقه ای مجددا انتخاب شود باید در جلسه پارلمان حاضر شود.

این دادگاه همچنین حکم داد که وی باید اجازه دادگاه را برای حضور در این جلسه داشته باشد چون به نظر می رسد که تنها کاندیدای رسمی برای رهبری دولت منطقه ای کاتالونیا است.

رهبر منطقه ای کاتالونیا قصد داشت تا این حکم را از دادگاه بگیرد اما روز دوشنبه یکی از وکلایش گفت که این امر بعید است اما حضور موکلش را در این جلسه پارلمانی رد نکرد.

در همین حال دادگاه قانون اساسی اسپانیا حکم داده که اگر پوجدمون بدون تایید دادگاه در این جلسه حضور یابد جلسه مذکور معتبر نخواهد بود.

کلید واژه ها: کاتالونیا پوجدمون


نظر شما :