رییس پارلمان اردن خواستار ایجاد روابط با ایران شد

۰۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۹۷۳۹۸۰ سرخط اخبار

رییس پارلمان اردن ضمن اشاره به ایران و سوریه، گفت: اردن باید ائتلاف هایش را گسترش دهد.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری الشروق نوشت: در حالیکه برخی گزارش ها حاکی از آن است که در پی تصمیم اخیر ترامپ در مورد قدس اختلافاتی میان اردن و عربستان به وجود آمده است، عاطف الطراونه رییس پارلمان اردن در جلسه پارلمان این کشور با اشاره به ایران و سوریه گفت که اردن باید بدون تاثیر بر روابط با کشورهای حاشیه خلیج (فارس) گسترش ائتلاف ها و ایجاد روابط با برخی کشورها را مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس این گزارش، رییس پارلمان اردن اخیرا با مجتبی فردوسی پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن و ایمن علوش، کاردار سفارت سوریه در این کشور دیدار و ضمن تبریک پیروزی سوریه بر تروریست ها بر ضرورت گسترش روابط اردن با ایران و سوریه تاکید کرد.

 یک منبع نزدیک به رییس پارلمان اردن نیز اخیرا اعلام کرد: عاطف الطراونه رییس پارلمان اردن به همراه یک هیات پارلمانی در سیزدهمین نشست بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که قرار است اوایل سال آینده میلادی در ایران برگزار شود شرکت می کند.

همچنین خالد رمضان، یکی از نمایندگان پارلمان اردن چند روز پیش با اشاره به اینکه از سرگیری روابط با ایران و قطر به نفع اردن خواهد بود گفت: در حقیقت من نمی دانم به چه دلیل سفیران اردن در تهران و دوحه اکنون در امان هستند در حالیکه سفیر اردن در رژیم اسرائیل همچنان در تل آویو است.

کلید واژه ها: پارلمان اردن رییس پارلمان رییس پارلمان اردن


نظر شما :