پوگدمونت: می‌خواهم هر چه سریعتر به کاتالونیا باز گردم

۰۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۳ کد : ۱۹۷۳۹۴۵ سرخط اخبار

رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا در گفت وگو با یک شبکه خبری انگلیسی ابراز تمایل کرد که هر چه زودتر به کاتالونیا باز گردد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «کارلس پوگدمونت» رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا از دولت مرکزی اسپانیا خواست  تا به وی اجازه داده شود که هر چه زودتر به کاتالونیا باز گردد.

وی در این مورد به خبرگزاری رویترز گفت: «من می خواهم هر چه زودتر به کاتالونیا باز گردم.این خبری خوب برای اسپانیایی ها خواهد بود. من رئیس  دولت محلی هستم و اکر دولت اسپانیا نتیجه انتخابات محلی را محترم بشمارد، همچنان هم رئیس باقی خواهم ماند.»

پوگدمونت در واکنش به پیشنهاد «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا مبنی بر فراخواندن طرفین به مذاکره گفت: «اگر دولت اسپانیا پیشنهادی داشته باشد باید به آن توجه داشت.» 

پیشتر، راخوی در سخنانی در مادرید اعلام کرد که به منظور پایان تنش در کاتالونیا، باید همه طرف ها با هم همکاری داشته باشند و تا زمانی که در چارچوب قانون اساسی اسپانیا عمل می شود، او برای گفت وگو آمادگی دارد. نخست وزیر اسپانیا در عین حال گفت وگو با پوگدمونت را رد کرد.

روز پنجشنبه، انتخابات برای تعیین نمایندگان پارلمان و انتخاب رئیس جدید منطقه خودمختار کاتالونیا برگزار شد؛ انتخاباتی که در پی لغو همه پرسی استقلال این منطقه از اسپانیا، توسط دولت مرکزی این کشور برگزار شده است. شمارش آرای انتخابات سرنوشت ساز در منطقه کاتالونیا از ناکامی احزاب حامی باقی ماندن این منطقه خودمختار زیر چتر دولت مرکزی اسپانیا خبر می دهد.

کلید واژه ها: کاتالونیا


نظر شما :